اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود تحقیق با موضوع حجاب


تحقیق با موضوع حجاب

 

عنوان تحقیق:حجاب
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 21
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
حجاب ، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بُعد ايجابي و سلبي است. بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است؛ و اين دو بُعد بايد در كنار يكديگر باشد تا حجاب اسلامي محقق شود؛ گاهي ممكن است بُعد اول باشد، ولي بُعد دوم نباشد، در اين صورت نمي‎توان گفت كه حجاب اسلامي محقق شده است.

مفهوم و ابعاد حجاب

مفهوم حجاب چيست و از نظر قرآن و حديث، حجاب و پوشش اسلامي داراي چه ابعاد و اقسامي است؟
حجاب در لغت به معناي مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال اين كلمه، بيش‎تر به معني پرده است. اين كلمه از آن جهت مفهوم پوشش مي‎دهد كه پرده، وسيله‎ي پوشش است، ولي هر پوششي حجاب نيست؛ بلكه آن پوششي حجاب ناميده مي‎شود كه از طريق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گيرد.
در اين نوشتار مراد ما از حجاب، پوشش اسلامي است، و مراد از پوشش اسلامي زن، به عنوان يكي از احكام وجوبي اسلام، اين است كه زن، هنگام معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و به جلوه‎گري و خودنمايي نپردازد.
بنابراين، حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بُعد ايجابي و سلبي است. بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است؛ و اين دو بُعد بايد در كنار يكديگر باشد تا حجاب اسلامي محقق شود؛ گاهي ممكن است بُعد اول باشد، ولي بُعد دوم نباشد، در اين صورت نمي‎توان گفت كه حجاب اسلامي محقق شده است.
گاهي مشاهده مي‎كنيم كه بسياري از زنان محجبه در پوشش خود از رنگ‎هاي شاد و زيبا و تحريك برانگيز استفاده مي‎كنند كه به اندامشان زيبايي خاصي مي‎بخشد و در عين پوشيده بودن بدن زن، زيبايي‎اش آشكار است، گويي كه اصلاً لباس نپوشيده است؛ و اين دور از روح حجاب است.
اگر به معناي عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بناميم، حجاب مي‎تواند اقسام و انواع متفاوتي داشته باشد. يك نوع آن حجاب ذهني، فكري و روحي است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامي، مانند توحيد و نبوت، از مصاديق حجاب ذهني، فكري و روحي صحيح است كه مي‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎هاي روحي و فكري، مثل كفر و شرك جلوگيري نمايد.
علاوه بر اين، در قرآن از انواع ديگر حجاب كه در رفتار خارجي انسان تجلي مي‎كند، نام برده شده است؛
مثل حجاب و پوشش در نگاه كه مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصيه شده ‎اند:
قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ؛ اي رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.
قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ؛ اي رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.
نوع ديگر حجاب و پوشش قرآني، حجاب گفتاري زنان در مقابل نامحرم است:
فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ؛ پس زنهار نازك و نرم با مردان سخن نگوييد؛ مبادا آن كه دلش بيمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.
نوع ديگر حجاب و پوشش قرآني، حجاب رفتاري زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‎اي راه نروند كه با نشان دادن زينت‎هاي خود باعث جلب توجه نامحرم شوند:
وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ؛ و آن طور پاي به زمين نزنند كه خلخال و زيور پنهان پاهايشان معلوم شود.
از مجموع مباحث طرح شده به روشني استفاده مي‎شود كه مراد از حجاب اسلامي، پوشش و حريم قايل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحاي مختلف رفتار، مثل نحوه‌ي پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.
هرگونه اختلال در نظم و امنيت اجتماعي باعث تضعيف احترام متقابل و هويت اجتماعي مي گردد و بد حجابي و بي حجابي هم مي تواند باعث انواع مختلف از اختلالات در اجتماع شده و يکي از آثار آشکار و پنهان آن سست شدن بنيان خانواده ها و کمرنگ شدن.

بنا به گواهي متون تاريخي، در اکثر قريب به اتفاق ملت ها و آيين هاي جهان، حجاب در بين زنان معمول بوده است، هر چند در طول تاريخ فراز و نشيب هاي زيادي را طي کرده و گاهي با اعمال سليقه حاکمان، تشديد يا تخفيف يافته است، ولي هيچگاه به طورکامل از بين نرفته است.
مورخان به ندرت از اقوام بدوي که زنانشان داراي پوشش مناسب نبوده و يا به صورت برهنه در اجتماع ظاهر مي شدند ياد مي کنند. در تمام دوران حيات بشري در پهنه هستي، امنيت از عناصر اصلي نيازهاي انساني محسوب شده و در دوران مدرن امروز از اهميت بيشتري برخوردارشده است.
امروزه ضرورت و اهميت امنيت در حوزه هاي مختلف برکسي پوشيده نيست، چرا که تمامي امکانات زندگي در صورت داشتن امنيت مي تواند تحت الشعاع قرار گيرد، اين موضوع از آنجا مطرح مي شود که هيچ انساني قادر به تامين امنيت کامل نيست
 
 

دانلود تحقیق خانواده درماني


تحقیق خانواده درماني

 

عنوان تحقیق:خانواده درماني
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 12
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
 
خانواده درماني بعد از جنگ جهاني دوم يعني اواخر دهة‌ 1940 و اوائل دهة‌ 1950 توسعه يافت . خانواده درماني تحت تأثير خانواده هاي اسكيزوفرنيك و مشكلات رفتاري و بزهكاري كودكان به سرعت پيشرفت نمود. فرويد و بسياري از روان پزشكان بيمار را از خانواده جدا مي كردند تا از اثرات زيان آوراحتمالي در خانواده جلوگيري شود .
فرويد با مطالعة‌ گذشتة‌ كودك مبتني بر اين عقيده كه مشكلات نوروتيكي بيماران به رفتارهاي متقابل و تعاملات ناسالم دوران كودكي آنها با پدرو مادرشان بر مي گردد ، به مداواي بيمار مي پرداخت .ناتان آكرمن از بنيانگذاران خانواده درماني است و كتاب او تحت عنوان ‹‹ پويائي هاي رواني زندگي خانوادگي ، 1958 ›› درهاي جديدي به روي خانواده درماني بازكرد . او از روانكاوي
به خانواده درماني رسيد . در سال 1937 متوجه گرديد كه مصاحبه فردي با كودك و اعضاي خانواده به نتيجة‌ مطلوب كه تغيير رفتار كودك است نمي رسد ، لذا كلية‌ افراد خانواده را با هم مورد مصاحبه قرارداد.
بنابراين كارهاي آكرومن و ساير همكارانش در رابطه با كودكان بزهكار و خانواده هاي اسكيزوفرنيك شروع واقعي نهضت خانواده درماني بوده است .آكرومن معتقد بود با كسب مهارت در كار با تمامي گروه خانواده به بعد جديدي در درمان بيماري هاي رواني و مشكلات خانوادگي ميرسيم .
در پايان دهة‌ 1950 خانواده درماني با اين نگرش كه با درمان هاي ديگر متفاوت است ، شناخته شد . در اين درمان ، پذيرفته شد كه هدف ، تغيير ساختار خانواده است نه تغيير رفتارهاي فردي و اعضاي خانواده ، به عبارت ديگر خانواده درماني يك روش درماني نيست بلكه نوعي درمان با ويژگي ها هدف هاي خاص مي باشد ...
 
 
 
 

دانلود تحقیق رئاليسم و نقش شخصيت پردازي


تحقیق رئاليسم و نقش شخصيت پردازي

 

عنوان تحقیق:رئاليسم و نقش شخصيت پردازي
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 24
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
نويسندگان ، غالبا در مصاف با شخصيت هاي داستاني خود، يا به عبارتي هنگام شخصيت پردازي ، اصرار به رعايت اصول مستندسازي و واقعيت مانندي دارند. توجه به شخصيت ها از چنين منظري اشتباه است ؛ چرا که هيچ شخصيتي را نمي توان به عنوان يک انسان حقيقي در نظر داشت . حتي اگر اين افراد، شخصيت هاي تاريخي بوده باشند که در گذشته هاي دور در قيد حيات بودند. با اين حال نمي توان منکر اين مساله بود که گاه شخصيت هاي داستاني متشابه انسانهاي حقيقي آفريده شده اند و گاه متفاوت با آن . در مجموعه داستان ها و رمانهاي رئاليستي بر همخواني و تطبيق انسان با اشخاص داستاني تاکيد مي شود. در اين گونه آثار، تلاش نويسنده متوجه حضور شخصيت هاي حقيقي در طرح داستاني است . بر اين اساس ، تمام هم ل نويسندگان خلق فضاسازي و مکانهاي داستاني کاملا طبيعي مطابق با شرايط حقيقي است آنان حتي از آوردن حوادث متعدد و پرتلاطم خودداري مي کنند؛ چرا که مي خواهند تصويرگر زندگي ثابت ، بي تحرک و عادي غالب مردم باشند که ساليان متمادي به يک شيوه خاص زندگي کردند و هيچ گاه دچار تلاطمات عظيم نشدند. به همين دليل ، تعداد حوادث موجود در هر داستان بسيار محدود و مشخص است .
 
در نتيجه نويسندگان داستان هاي رئاليستي از طرح داستان هاي ماجراجويانه ، تخيلي با شخصيت هاي نسبتا فراواقعي دوري مي جويند. اين گونه نويسندگان درصدد هستند تا خواننده را از پيگيري کنش و حادثه بازدارند. و بيشتر به سوي شخصيت هاي داستاني و فعل و انفعالات ذهني و روحي آنها سوق دهند. از اين رو، مي توان مدعي بود که نويسندگان رئاليست بن مايه مباحث روانشناختي و جامعه شناسي را در داستان هاي خود درشت نمايي مي کنند تا در اين رهگذر نخست به ماهيت دروني افراد رخنه کنند، دوم اين که بافت اجتماعي و مسائل مختلف پيرامون جامعه را در داستان هايشان حلاجي کنند. در طرح مباحث روانشناختي معمولا فعل و انفعالات ضمير خودآگاه و ناخودآگاه و جريان سيال ذهن بيش از ساير موارد مورد استفاده نويسندگان رئال قرار مي گيرد. در چنين حالتي گاه تفکرات زايد و گنگ به همراه اعمالي که ظاهرا بي معناست ، اما داراي زيرساخت دروني و باطني افراد است ظهور مي کنند. منتقدان در چنين آثاري با دقت هر چه تمام تر فرآيند ذهني شخصيت ها و کنش ها و واکنش هاي آنها را مورد ارزيابي قرار مي دهند. آنان پيوسته در شکار شخصيت هاي غيرطبيعي هستند.
 
شخصيت هايي که اعمالشان با توجه به قواعد و هنجارهاي اجتماعي نيست . به همين دليل ، گمان مي رود که در داستان هاي رئاليستي ، خواننده توانايي کافي براي تشخيص ابعاد شخصيتي افراد و زيرساخت جامعه پيدا مي کنند. نويسندگان پيرو مکتب رئاليسم مدعي هستند که داستان هاي غيررئاليستي (non-realist ) و رمانس (Romance ) به دليل توجه به عناصر کليشه اي و کلي چون تقسيم افراد و حوادث به خوب يا بد و يا زشت و زيبا فاقد ارزش و اعتبار هستند؛ البته در اين گونه آثار هم برخي ابعاد شخصيتي افراد مطرح مي شود؛ اما آنچنان که در داستان هاي رئاليستي مرسوم است به ماهيت دروني افراد توجهي نمي شود و بيشتر؛ عنصر حادثه و کنش درشت نمايي مي شود. در برخي داستان هايي که آنچنان پايبند اصول مطلق رئاليسم نيستند، بيشتر ديدگاه ها و گرايش هاي کلي شخصيت ها بيان مي شود. اين دسته از نويسندگان بيشتر متمايل به بهره وري از اصول کلي علوم فلسفه و معارف هستند. در اين قبيل آثار که متمايز از داستان هاي رئاليستي مطلق گرا هستند، مفاهيم اخلاقي و ايدئولوژي پشت حوادث قرار دارند. اين گونه آثار بيشتر در قالب رمز و کنايه (Allegory ) خلق مي شوند.
 
رمز و کنايه در قرون وسطي موردتوجه اهل قلم قرار گرفت و بعد از آن در اروپا به فراموشي سپرده شد؛ اما در دوره کنوني به آن بها داده شده است . برخي بر اين باورند که براي درک بهتر داستان هاي رمزگونه کنوني بايد به پيش مطالعه آثار فلاسفه اگزيستياليستي پرداخت . در هر حال براي ارزيابي شخصيت هاي داستاني بايد به 2شيوه روي آورد: )1تحليل تمايلات فردگرايانه و عوالم تنهايي افراد )2تحليل به گروه گرايي و در کنار جمع بودن شخصيت ها اصولا بزرگترين و به يادماندني ترين شخصيت هاي داستاني در نتيجه درهم آميزي اين دو عالم به وجود مي آيند. بسياري از شخصيت هاي جاودانه اين گونه آفريده مي شوند و گاه بيش از خود نويسنده در اذهان عمومي مي مانند: شرلوک هولمز، فاگين ، هيت کليف ... بايد به ياد داشت که هنگام بررسي شخصيت هاي رئال از جنبه فردگرايانه بايد جداي از توصيفاتي که خود نويسنده در داستان مطرح مي کند، به عوامل پشت صحنه توجه کرد...
 

دانلود تحقیق رئاليسم و نقش شخصيت پردازي
انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق تعریف هیجان و عاطفه


تحقیق تعریف هیجان و عاطفه

 

عنوان تحقیق:تعریف هیجان و عاطفه
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 13
 
 
بخشی از متن تحقیق:

تعریف هیجان و عاطفه

روانش شناسان در تعریف هیجان و عاطفه اختلاف نظر دارند زیرا هرکدام در تعریف خود ، زاویه ای از آن را در نظر می گیرد . چنان که بعضی از ایشان به منشأ و دگرگونی هیجان توجه دارند ، برخی جنبه های عضوی آن را مورد توجه قرار می دهند ، و گروهی نیز می خواهند ماهیت هیجان و عاطفه را به فطری و فرهنگی تقسیم کنند .
دریور (J. Drever) مهمترین صفات مشترک بین همه نظریات مختلف درباره ی تعریف هیجان و عاطفه را چنین خلاصه می کند : هیجان، حالت روان شناختی پیچیده ای است که علائم عضوی آن را در اختلال تنفس ، افزایش ضربان قلب ، واختلال ترشح هرمونهای ظاهر می شوند . و علائم روانشناختی آن به صورت اصطراب و آشفتگی آشکار می شوند و گاهی این اضطراب ، فرد را رفتار خاصی که موجب کاهش تنش (tension) روانی او می شود وادار می کند . و گاهی نیز هیجان بقدری شدید و تند است که فعالیت ذهنی شناختی را به تمویق می اندازد . به طور کلی ، پیدایش هیجان دلیل بر این است که هماهنگی و سازگاری امیال موجود زنده با محیط ، بهم خورده و از بین رفته است . این تغییر و از دست رفتن تعادل ، یا بعد از ادراک حسی است مانند ترس از یک حیوان درنده یا مواجه شدن با یک حادثه فجیع ؛ یا بعد از تصور و یادآوری آن مانند تصور و به یادآوردن اندام آن حیوان یا جریان حادثه. از این رو ، می توانیم گفت که تغییرات ناگهانی که بعد از یک ادراک حسی یا تصور و یادآوری آن در رفتار فرد پیدا می شوند و با اضطراب بدنی همراهند « هیجان» نامیده می شوند .
علائم عمومی هیجان
هیجان ها با علامت ها و مظاهر عمومی عضوی داخلی و خارجی و واکنش های زبانی صوتی و لفظی مشخص می شوند :
1. علامت های عمومی بدنی ( داخلی ) مانند سرعت ضربان قلب ، بالا رفتن فشار خون ، سرعت تنفش ، به هیم خوردن عمل دستگاه گوارش ، و خشک شدن دهان . اغلب این اضطراب های داخای نتیجه پیدایش اختلال در عمل اعصاب سمپاتی است . علائم ظاهری بدنی ( خارجی ) مانند لرزش شدید که با ترس یا خشم همراه است ، بیداری و بدخوابی جست و خیز هنگام شادی ، گریه موقع غمگینی ، و استفراغ برای اظهار تنفر .
2. علامت ها و واکنش های کلامی ( صوتی و لفظی ) مانند فریاد ، آه کشیدن ، یا گفتن عبارت هایی که شادی یا غمگینی ، و را آشکار می سازند .
خصایص هیجان های کودک
هیجان های کودک با خصایص زیر از حالات هیجانی بزرگسالان ممتاز می شوند :
1- سرعت و زود گذری . حالت هیجانی در کودکان ، به سرعت آغاز و با همان سرعت پایان می یابد بدون اینکه هراسی به دنبال داشته باشد . به تدریج در اثر رشد و تکامل که فهم کودک و کنترل تعبیر افزایش می یابد عمق و دوام هیجان ها نیز زیاد می شود .
2- شدت و انفجار . هیجانهای کودک ، شدید و تند می شوند بطوری که او میان امور ارزنده و بی ارزش ، تشخیص نمی دهد . چنانکه وقتی او را از بیرون رفتن ، مانع شوند گریه می کند همچنان که هنگام چیدن ناخن هایش به گربه می افتد . هم چنین ، وقتی به او سیبی بدهند به همان میزان شاد می شود که برایش سه چرخه ای بخرند . به تدریج در اثر رشد و تربیت از این شدت ، کاسته می شود ...
 

دانلود تحقیق دگرگونی اجتماعی


تحقیق دگرگونی اجتماعی

 

عنوان تحقیق:دگرگونی اجتماعی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 20
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
دگرگوني اجتماعي از مسائلي است كه همواره ذهن دانشمندان را به خود جلب كرده است و هر كدام به فراخور وسع علمي خويش در اين باره اظهار نظر كرده و علل و عوامل آن را با توجه به ديدگاه خود شرح و بسط داده‌اند.
در اين پژوهش با استفاده از سخنان بزرگاني همانند استاد مطهري، (به عنوان عالمي روشن انديش كه نسبت به جايگاه مسأله واقف بوده است) به بحث وبررسي درباره اين موضوع خواهيم پرداخت و نيز نظريه‌هايي را كه در اين باره مطرح شده است نقد و ارزيابي مي‌كنيم. در پايان نظر خود را طرح كرده و به تفصيل درباره آن سخن خواهيم گفت.
اين كه چه علل و عواملي باعث دگرگوني‌هاي اجتماعي است، سؤال اصلي و محوري اين نوشتار را تشكيل مي‌دهد و با توجه به بضاعت علمي و منابع موجود به آن پاسخ داده خواهد شد.
فرضيه‌اي كه در صدد بررسي آن هستيم اين است كه محتواي باطني انسان (انديشه، عقيده و ايدئولوژي) بويژه فطرت كمال جويي و تجدد خواهي انسان علت اكثر دگرگوني‌هاي اجتماعي است. اين فرضيه با توجه به اين اصل بررسي مي‌شود كه فرد و جامعه هر دو اصيل‌اند. و به تعبيري ديگر اين انسان است كه اصالت دارد، به عنوان يك موجود با شعور، آگاه، دين‌خواه و عقل‌گرا با فطرتي كه طالب كمال و تعالي است.
مفاهيم اصلي و كليدي
انتظار: در لغت يعني چشم به راه داشتن، چشم داشتن، انتظار داشتن (1) و در اصطلاح، ديده دوختن به راه تحقق امري است كه منتظر را به حالت انتظار واداشته است و هرچه آن امر در نظر او مهم‌تر باشد، براي تحقق آن كوشش و جديت بيش‌تري ـ خواه ناخواه ـ‌خواهد كرد (2).
تحول يا دگرگوني: به معناي تغيير و تبديل چيزي است به چيز ديگر.
دگرگوني و تغيير اجتماعي: اين واژه كلي و مبهم، معمولا به معني تغيير در فرايندهاي اجتماعي يا ساختار جامعه به ويژه در بحث گذر از جوامع سنتي به جوامع صنعتي و جديد مطرح مي‌شود. دگرگوني اجتماعي ممكن است مثبت يا منفي،‌ پيش‌رو يا واپس‌گرا، قهري يا دستوري، كند يا سريع، ‌جزيي يا كلي، سطحي يا عميق و موقت يا دائمي باشد. دگرگوني اجتماعي فرايند پيچيده‌اي است كه عوامل متعددي نظير اختراع، تراوشات ناشي از فرهنگ‌ها يا اشاعه ويژگي‌هاي از جوامع ديگر، افزايش يا كاهش جمعيت، تكنولوژي، شخصيت‌هاي بزرگ، جنبش‌هاي اجتماعي، آموزش و پرورش و بي‌سازماني اجتماعي و … در آن دخالت دارند. عادت،‌ ترس از گسسته شدن رشته تداوم، سنت گرايي، صاحبان منافع و مقاومت ايدئولوژيك نيز از عوامل عمده ايستادگي در برابر تغييرات اجتماعي است.
 
 

دانلود پاورپوینت روانشناسی رنگ ها


پاورپوینت روانشناسی رنگ ها

 

عنوان پاورپوینت: روانشناسی رنگ ها
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 47
 
 
بخشی از متن پاورپوینت:
 
آبی، رنگ مورد علاقه بسیاری از مردم و محبوبترین رنگ در بین مردان است. رنگ آبى تسکین دهنده بوده و موجب آرامش شما مى شود، بنابراین براى اتاق خواب مناسبتر است و احساس آرامش را به ذهن می‌آورد و معمولا نشانگر صلح، امنیت و نظم است. رنگ آبی، می‌تواند احساس غم، درون‌گرایی یا گوشه‌گیری را در بعضی افراد بوجود آورد. رنگ آبی معمولا برای دکور دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا تحقیقات نشان داده است که افراد در اتاق‌های آبی کارآیی بیشتری دارند.رنگ آبی با وجودی که از محبوب ترین رنگ‌هاست اما یکی از رنگ‌هایی است که کمترین اشتها را بر می‌انگیزد. در برخی از برنامه‌های کاهش وزن توصیه می‌شود که غذای خود را در بشقاب‌های آبی بکشید رنگ آبی به ندرت به صورت طبیعی درخوراکی‌ها وجود دارد. همچنین رنگ آبی غذا معمولا به عنوان نشانه فاسد بودن و یا سمی بودن آن در نظر گرفته می‌شود.رنگ آبی می‌تواند باعث کاهش ضربان قلب و حرارت بدن گردد.
 

دانلود پاورپوینت مهارت کنترل خشم


پاورپوینت مهارت کنترل خشم

عنوان پاورپوینت:مهارت کنترل خشم
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 9
 

بخشی از متن پاورپوینت:
 
تعريف خشم
خشم واكنش طبيعي ارگانيسم نسبت به شرايطي است كه فرد دچار ناكامي مي شود.
لزوم مداخله یا کنترل؟
علائم هشدار در مورد خشم
تغيير رنگ چهره
داغ شدن يا يخ كردن
بيحس شدن برخي قسمتهاي بدن
تغيير تنفس
افزايش ضربان قلب
افزايش فشار خون
گشاد شدن مردمك چشم
منقبض شدن عضلات

دانلود پاورپوینت مصاحبه بالینی-کاربردی


پاورپوینت مصاحبه بالینی-کاربردی
 
عنوان پاورپوینت:مصاحبه بالینی-کاربردی
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 89

 


بخشی از متن پاورپوینت:


مصاحبه چیست؟
ارتباط کلامی چهره به چهره face to face و یا گفتگوی هدفداری که اساس و پایه اصلی انتقال پیام از مراجع به درمانگر و برعکس می باشد. (یکی از مهم ترین ابزارها در جمع آوری اطلاعات صحیح و تصمیم گیری درست است)
کوهن، مانیون، اوتمر مطالب مهمی در مورد اصول مصاحبه بیان کرده اند
مصاحبه بالینی
دریچه ای که از طریق آن می توان به درون افراد رفت و سرچشمه های رفتار آدمی را جستجو کرد. (در کنار مشاهده، میان بری برای پی بردن به درون افراد)
فرایندی که با تشخیص بیماری آغاز می گردد و با هدف - کاهش مدت حضور علائم بیماری - آگاه ساختن بیمار نسبت به چگونگی روند بیماری - ایجاد سازگاریadaptation) ) - و تمامیت رفتاری صورت می گیرد نکته: هدف از ارزیابی برچسب زدن نیست بلکه - شناخت مشکل - شناخت عوامل ایجاد کننده - شناخت عواقب مشکل - و ظرفیت تغییرپذیری فرد است
مصاحبه بالینی 3 فاز دارد
فاز اول: کشف مدل درون روانی مراجع
فاز دوم: بررسی تاریخچه مدل
فاز سوم: بررسی شدت مدل

جهت دانلود پاورپوینت مصاحبه بالینی-کاربردی اینجا کلیک نمایید

 

مطالب مشابه

-دانلود پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی

-دانلود پاورپوینت مهارت کنترل خشم

-دانلود پاورپوینت تيپ هاي شخصيتی

-دانلود پاورپوینت روانسنجی

دانلود پاورپوینت روانسنجی


پاورپوینت روانسنجی
 
عنوان پاورپوینت:روانسنجی
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 40

 

بخشی از متن پاورپوینت:
 
فصل اول
تاریخچه آزمونها
اولین فعالیتها در زمینه آزمونها دراواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم آغاز گردید.
یکی از ویژگی های اصلی آزمونهای روانی کنترل دقیق شرایط مشاهده است.
مهمترین اقدام گالتون در گسترش آزمونهای روانی استفاده از آمار برای تحلیل اطلاعات حاصل از آنها بود.همچنین تهیه واستفاده ازجداول نرم و هنجار برای اولین بارتوسط او انجام شد.
کتل اولین بار کلمه آزمون را بکار برد.با طراحی آزمونهای متعدد توانایی های متفاوت افراد را مورد مطالعه قرار داد.
یکی از انتقادات به کتل این است که کتل توانایی های ساده را اندازه گرفت نه فرایندهای عالی ذهنی را.به علاوه آزمونهای کتل فاقد هنجار یا نرم بودند.
اولین آزمون روانی را آلفرد بینه و همکارش تهیه و منتشر کردند.
 
ویژگی های اصلی آزمونها:
-اعتبار یا پایایی (reliability):عبارت است از ثبات و پایایی نتایج آزمون در اجراهای متعدد.
تعیین اعتبار آزمون:
1-پایایی مصححان
2-باز آزمایی یا اجرای مجدد یک آزمون
3-اجرای دو فرم موازی
4-روش های همسانی درونی
الف-روش دو نیمه کردن
ب-روش کودر ریچاردسون 20 و21
ج-آلفای کرونباخ
-روایی یا اعتبار (validity):به این معنی است که آزمون باید چیزی را که برای اندازه گیری آن ساخته شده است اندازه بگیرد. روایی به هدفی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است اشاره دارد. آزمونی دارای روایی است که برا ی اندازه گیری آنچه مورد نظر است کافی و مناسب باشد.روایی یک امر نسبی است یک آزمون ممکن است از جهتی روا باشد اما از جهت دیگر روا نباشد...

جهت دانلود پاورپوینت روانسنجی اینجا کلیک نمایید

 

مطالب مشابه

-دانلود پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی

-دانلود پاورپوینت مهارت کنترل خشم

-دانلود پاورپوینت تيپ هاي شخصيتی

-دانلود پاورپوینت مصاحبه بالینی-کاربردی

دانلود پاورپوینت تيپ هاي شخصيتی


پاورپوینت تيپ هاي شخصيتی
 
عنوان پاورپوینت: تيپ هاي شخصيتی
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 78

  

بخشی از متن پاورپوینت:
 
  
نظریه مایرز بریگز 
 
مطالعه تیپ های شخصیتی تا حدود زیادی مدیون یافته های کاترین بریگز و ایزابل بریگز مایرز است. مایرز بریگز با توجه به اهتمام نظری کارل یونگ کارشان را شروع کردند و بعد با بسط دادن آن، امکان استفاده علمی از آن را میسر ساختند. یونگ معتقد بود که سه ترجیح شخصیتی و 8 تیپ شخصیتی وجود دارد. کاترین بریزگز و ایزابل بریگز پس از بررسی مفصل به این نتیجه رسیدند که 4 ترجیح شخصیتی و 16 تیپ شخصیتی وجود دارد.

 

چهار بعد تیپ شخصیتی

 

نظام تیپی ارزیابی شخصیت، میتنی بر چهار جنبه اولیه از شخصیت انسانی است: ما با دنیا چگونه در تبادل و تعامل می شویم، انرژی خود را به کجا هدایت می کنیم، به طور طبیعی متوجه چه اطلاعاتی می شویم، چگونه تصمیم می گیریم و اینکه آیا ترجیح می دهیم در شرایط سازمان یافته تری فعالیت کنیم یا استقلال بیشتر را ترجیح می دهیم. این جنبه های شخصیت انسانی را بعد می نامند زیرا هر کدام را می توان به شکل یک پیوستار میان دو نهایت تصویر نمود.

 

تیپ ها ي شخصيت بر اساس :

 

نحوه هدایت انرژی شان و نوع برخورد شان با دنیا

 

اطلاعاتی که مورد توجه قرار می دهند

 

شیوه قضاوت و ارزیابی شان از اطلاعات

 

شرایطی که ترجیح می دهند در آن قرار گیرند

 

به شکل متفاوتی با خودشان، دیگران و دنیای اطراف ارتباط برقرار می کنند ...
 

جهت دانلود پاورپوینت تيپ هاي شخصيتی اینجا کلیک نمایید

 

مطالب مشابه

-دانلود پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی

-دانلود پاورپوینت مهارت کنترل خشم

-دانلود پاورپوینت روانسنجی

-دانلود پاورپوینت مصاحبه بالینی-کاربردی

دانلود پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس


پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس
 
 
عنوان پاورپوینت: تاب آوری و عزت نفس
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 33
 
 
بخشی از متن پاورپوینت:
 
مقدمه
عزت نفس بالا یکی از مهم ترین عوامل رشد اجتماعی است . عزت نفس افراد متاثر از تجارب ، رویدادها و شرایط زندگی آنهاست . با این وجود عزت نفس چیزی است که افراد می توانند آن را توسعه بدهند و با کسب مهارت و تجربه آن را کنترل کنند. برای این کار هر کس باید بداند چه چیزی در او احساس خوب به وجود می آورد و سپس به گونه ای برنامه ریزی کند تا این نوع رویدادها در زندگی او اتفاق بیفتد.
تاب آوری یعنی چه؟
تاب آوری یعنی در شرایط آسیب زا پرورش یافتن ، آسیب ندیدن و به رشدی بیش از پیش دست یافتن. این مفهوم به فرایند بازگشت فرد به کارکرد عادی پس از یک رویداد استرس زا یا هیجان منفی نیز گفته می شود.فرایند تاب آوری محدود به دوره ی کودکی نیست و می تواند تا سالمندی نیز تداوم یابد . تاب آوری فقط فهرستی از ویژگیها نیست . تاب آوری نتیجه ی فرایندی تاب آفرینانه در زندگی واقعی است .

دانلود پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی


پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی
 
 
عنوان پاورپوینت:فراورده های بهداشتی و آرایشی
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 44
 
بخشی از متن پاورپوینت:
 
لوازم آرایشی موادی هستند که به‌منظور بهسازی یا حفظ ظاهر یا بوی بدن انسان به‌کار می‌روند. لوازم آرایش شامل کرم‌های محاظت‌کننده پوست، لوسیون‌ها (کرم‌های مایع)، پودرها، عطرها، رژ لب، لاک ناخن، مواد آرایشی چشم و صورت، فر مو، لنزهای رنگی، رنگ مو، ژل و افشانه مو، دتودورانت‌ها (ضدبو)، محصولات مربوط به نوزاد، روغن شستشو، کف وان مایع ویژه
وان)، نمک شستشو، روغن‌ها و دیگر انواع محصولات هستند
ایران، هفتمین کشور مصرف‌کننده لوزام آرایش در دنیا و دومین کشور خاورمیانه پس از عربستان سعودی است. ارزش سالانه تجارت این لوازم در ایران، یک میلیارد دلار به صورت واردات و دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به شکل قاچاق است.
استفاده از محصولات معطر و بهداشتي را مي­توان در دوران اوليه­ي بشر و نيز اعصار مصريان، يونانيان و روميان يافت. از استخوان­ها براي فر دادن موها استفاده مي­شد. آرايش، خالکوبي و زيورآلات اطلاعات ضروري اجتماعي­اي را با خود به همراه داشت. جالينوس پزشک قديمي يوناني، کرم سرد را ابداع کرد. رومي­ها از عطرهاي ساخته شده از روغن بر روي بدن­هايشان، در حمام­ها و در مخازنشان و حتي در سلاح‌هايشان استفاده مي­کردند. سربازان صليبي عطرها را در قرن نوزده از خاور دور به اروپا آوردند.
نگاهي به تاريخ زندگي بشر نشان مي‌دهد که بشر از ديرباز به مقوله­ي آرايش (البته نه لزوماً به معناي امروزين آن) توجه داشته است. پس آرايش چه براي زن و چه مرد، يا پير و جوان قدمتي ديرينه دارد و با بشر همراه و همگام بوده است.
 

جهت دانلود پاورپوینت فراورده های بهداشتی و آرایشی اینجا کلیک نمایید

 

مطالب مشابه

-دانلود پاورپوینت تاب آوری و عزت نفس

-دانلود پاورپوینت تيپ هاي شخصيتی

-دانلود پاورپوینت روانسنجی

-دانلود پاورپوینت مصاحبه بالینی-کاربردی


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما