اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

مجموعه تقویت قوای شنیداری Listening انگلیسی مثل آب خوردن


مجموعه صوتی و متن آموزشی
تقویت قوای شنیداری Listening
انگلیسی مثل آب خوردن

 

برای دانلود نمونه هایی از این مجموعه آموزشی کلیک فرمایید

 

برگرفته از انگلیسی واقعی و عامیانه رایج
تقویت قوای شنیداری و صحبت کردن
تقویت و بهبود مکالمه انگلیسی
سرعت و کیفیت بهینه شده برای هدف آموزشی
قابل استفاده در موبایل و تبلت و کامپیوتر و دستگاههای پخش خانگی

این مجموعه به صورت فایلهای صوتی (بدون ترجمه) همراه با متن در 175 درس و در 4 سطح(مبتدی؛ متوسط؛ پیشرفته؛ فوق پیشرفته) ارائه شده است.

برای استفاده از این مجموعه آموزشی دانش متوسط زبانی لازم است!
و پیشنهاد میشود در صورتی که در سطوح مبتدی تر هستید
ابتدا از مجموعه های مکالمه ایی دیگر انگلیسی مثل آب خوردن
مثل مکالمه مثل آب خوردن 1 یا مکالمه مثل آب خوردن 2
شروع و استفاده نمایید.

با شنیدن و تمرین این فایلهای صوتی با انگلیسی واقعی رایج آشنا خواهید شد.
در مواقع نیاز و نفهمیدن موضوع ومتن مطرح شده و در حال صحبت در فایلهای صوتی می‌توانید به فایل متن مربوط به همان درس مراجعه نمایید و حدس خودتان را چک نمایید.

تمرین با یک فایل صوتی و بررسی متن مربوط به آن فایل صوتی، معمولا" پروسه ایی است که در کلاسهای تقویت شنیدارListening با هزینه ها و شهریه های بالا صورت می گیرد.

شاید به جرات بتوان که این مجموعه آموزشی معادل ترمها کلاس Listening است.

با تمرین و استفاده از مجموعه تقویت قوای شنیداری Listening انگلیسی مثل آب خوردن بدون شک پیشرفت بسیار قابل توجهی در تقویت قوای شنیداری و مکالمه خواهید داشت.

همچنین نکات ریز و روشی که بهتر است در استفاده از این مجموعه پیروی و رعایت کنید در قسمت فایلهای صوتی سایت انگلیسی مثل آب خوردن بیان شده است.
و این موضوع باعث خواهد شد که در نهایت، از مجموعه های مکالمه ایی انگلیسی مثل آب خوردن و یا هر مجموعه صوتی و یا تصویری آموزش زبان نتیجه بهتری بگیرید.

 

مجموعه تقویت قوای شنیداری Listening انگلیسی مثل آب خوردن
انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق آشنایی با نظریه های آلبرت بندورا


تحقیق آشنایی با نظریه های آلبرت بندورا

 

عنوان تحقیق:نظریه های آلبرت بندورا
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 20
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
روانشناسی یادگیری (Learning Psychology)
فرآیند یادگیری با توجه به اهمیتش همیشه مورد توجه بوده و در این مورد دانشمندان بسیاری اظهار نظر ، پژوهش و نظریه پردازی کرده و جواب بسیاری از سوالات را روشن کرده‌اند، بطوری که می‌توان با صراحت و اطمینان در مورد اینکه "يادگيري چيست ؟ چگونه رخ می‌دهد و عوامل موثر کدام هستند ؟ " بحث کرد.
نگاهی کوتاه به زندگی آلبرت بندورا
آلبرت بندورا در كانادا متولد شد، در شهري آنقدر كوچك كه دبيرستانش تنها 20 دانش‌آموز و 2 معلم داشت. بعد از فارغ ‌التحصيلي با كارگران ساختماني در ناحيه يوكون به پر كردن چاله‌چوله‌هاي بزرگراه آلاسكا پرداخت. بندورا مجذوب مردمي شد كه در اين منطقه شمالي با آنها روبه‌رو شده بود. «او خود را در ميان مجموعه‌اي جالب از آدم‌‌ها يافت كه اكثراً از دست طلبكار، نفقه بگير و مأموران ناظر بر آزادي مشروط فرار كرده بودند. ]بندورا[ به سرعت علاقه‌اي شديد به آسيب‌شناسي رواني زندگي روزمره پيدا كرد كه به نظر مي‌رسيد در اين وادي دشوار به شكوفايي رسيده است» (عالم برجسته، 1981، ص. 28).
بندورا مدرك دكتري خود را در 1952 از دانشگاه آيوا دريافت كرد و به عضويت هيأت علمي دانشگاه استانفورد درآمد. در اوايل دهه 1960 او گونه‌اي از رفتارگرايي را معرفي كرد كه ابتدا آن را رويكرد رفتارگرايي اجتماعي و بعداً نظريه شناختي اجتماعي ناميد (بندورا، 1986).
نظریه بندورا
آلبرت بندورا روان شناس و همکارانش نقش بسیار عمده ای در تثبیت مفهوم یادگیری مشاهده داشته‌اند. آنان در یک مجموعه از آزمایشهای خود به نحو متقاعد کننده‌ای اثبات کردند که کودکان گاهی از رفتار پرخاشگرانه یک سرمشق بزرگسال تقلید می‌کنند. این مسیر تحقیق موجب شده است که نگرانی در مورد تاخیر تماشای رفتار پرخاشگرانه بزرگسالان سرمشق در تلویزیون بر اعمال کودکان مورد توجه قرار گیرد.
.درجه کارشناسی خود را از بریتیش کلمبیا و درجه کارشناسی ارشد ودکتری خود را از دانشگاه آیوا دریافت کرد.او دوره فوق دکتری را در مرکز راهنمایی ویچیتیا گذرانده و در حال حاضر استاد دانسگاه استنفورد می باشد.او افتخارات بسیاری در عرصه ی روانشناسی دارد که تنها یکی از آنها ریاست انجمن روانشناسی آمریکا(APA ) در سال 1974 می باشد. برای آشنایی و اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دانشگاه استنفورد: (http://stanford.edu/) مراجعه کنید.همچنین برای تماس با این روانشناس بزرگ می توانید به این آدرس:(bandura@psych.stanford.edu) میل بفرستید.
شاید اکثریت غریب به اتفاق ما این دانشمند بزرگ را با یادگیری مشاهده ای(Observational Learning ) بشناسیم. تبیین های بسیاری از یادگیری مشاهده ای ارئه شده است که ما در این مختصربه تحلیل اسکینری از یادگیری مشاهدها ی می پردازیم.بر اساس این تبیین ابتدا رفتار الگو مورد مشاهده قرار می گردد،بعد مشاهده کننده این رفتار را تقلید می کند و آخر اینکه رفتار
تقلیدی تقویت می شود. وقتی که یادگیری از این طریق صورت پذیرفت،توسط یکی از برنامه های تقویت در محیط حفظ می شود.بنابراین طبق تحلیل کنشگر از یادگیری مشاهده ای ،رفتار الگو نقش یک محرک تمیزی را ایفا می کند که نشان می دهد چه رفتاری به تقویت منجر خواهد شد.از این رو تقلید چیزی فراتر از یک کنشگر تمیزی نیست.

دانلود تحقیق درباره وسواس


تحقیق درباره وسواس

 

عنوان تحقیق:وسواس
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 19
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

وسواس چيست و چگونه آنرا درمان كنيم؟

وسواس يك ايده، فكر، تصور، احساس يا حركت مكرر يا مضر كه با نوعى احساس اجبار و ناچارى ذهنى و علاقه به مقاومت دربرابر آن همراه است. بيمار متوجه بيگانه بودن حادثه نسبت‏به شخصيت‏خود بوده از غير عادى و نابهنجار بودن رفتار خودآگاه است.روانشناسان وسواس را نوعى بيمارى از سرى نوروزهاى شديد مى‏دانند كه تعادل روانى و رفتارى را از بيمار سلب و او را در سازگارى با محيط دچار اشكال مى‏سازد و اين عدم تعادل و اختلال داراى صورتى آشكار است.
روانكاوان نيز وسواس را نوعى غريزه واخورده و ناخودآگاه معرفى مى‏كنند و آن را حالتى مى‏دانند كه در آن، فكر، ميل، يا عقيده‏اى خاص، كه اغلب وهم‏آميز و اشتباه است آدمى را در بند خود مى‏گيرد، آنچنان كه حتى اختيار و اراده را از او سلب كرده و بيمار را وامى‏دارد كه حتى رفتارى را برخلاف ميل و خواسته‏اش انجام دهد و بيمار هرچند به بيهودگى كار يا افكار خودآگاه است اما نمى‏تواند از قيد آن رهايى يابد.
وسواس به صورتهاى مختلف بروز مى‏كند و در بيمار مبتلاى به آن اين موارد ملاحظه مى‏شود :
اجتناب؛ تكرار و مداومت؛ترديد؛شك در عبادت؛ترس؛دقت و نظم افراطى؛اجبار و الزام؛احساس بن بست؛عناد و لجاجت.
علائم ديگر:در مواردى وسواس بصورت، خود را در معرض تماشا گذاردن، دله دزدى، آتش زدن جايى، درآوردن جامه خود، بيقرارى، بهانه‏گيرى، بى‏خوابى، بدخوابى، بى‏اشتهايى،... متجلى مى‏شود آنچنانكه به اطرافيانش اين احساس دست مى‏دهد كه نكند ديوانه شده باشد.
انواع وسواس:وسواسهايى كه تمام فكر و انديشه افراد را تحت تاثير قرار داده و احاطه‏شان مى‏كند معمولا بصورتهاى زير است:
وسواس فكرى:
اين وسواس بصورتهاى مختلف خود را نشان مى‏دهد كه برخى از نمونه‏هاى آن بشرح زير است:
انديشه درباره بدن:
بدين گونه كه بخشى مهم از اشتغالات ذهنى و فكرى بيمار متوجه بدن اوست. او دائما به پزشك مراجعه مى‏كند و در صدد به‏دست آوردن دارويى جديد براى سلامت‏بدن است.
رفتار حال يا گذشته:
مثلا در اين رابطه مى‏انديشد كه چرا در گذشته چنين و چنان كرده؟ آيا حق داشته است فلان كار را انجام دهد يا نه؟ و يا آيا امروز كه مرتكب فلان عملى مى‏شود آيا درست مى‏انديشد يا نه؟ تصميمات او رواست‏يا ناروا ؟
در رابطه با اعتقادات: زمانى فكر وسواسى زمينه را براى تضادها و مغايرت‏هاى اعتقادى فراهم مى‏سازد. مسايلى در زمينه حيات و ممات، خير و شر، وجود خدا و پذيرش يا طرد مذهب ذهن او را بخود مشغول مى‏دارد.
انديشه افراطى:
زمانى وسواس در مورد امرى بصورت افراط در قبول يا رد آن است‏با اينكه بيمار خلاف آن را در نظر دارد ولى بصورتى است كه گويى انديشه مزاحمى بر او مسلط است كه او را ناگزير به دفاع از يك انديشه غلط مى‏سازد، از آن دفاع و يا آن را طرد مى‏كند بدون اينكه آن مساله كوچكترين ارتباطى با زندگى او داشته باشد

 

مجموعه‌ی آموزشی پرکاربردترین ساختارهای جمله ایی در انگلیسی


مجموعه‌ی آموزشی پرکاربردترین ساختارهای جمله ایی

 

آموزش متداولترین ساختارهای جمله ایی انگلیسی همراه با مکالمه
به صورت صوتی همراه با متن
مفید و موثر برای صحبت کردن و قوای شنیداری
از سطح متوسط تا سطح پيشرفته

این مجموعه‌ی آموزشی شامل 100 درس کوتاه به صورت بیان ساختارها و یک مکالمه‌ی کوتاه روزمره در هر درس است که در مورد موضوعات مختلف مطرح گردیده است.

در فایلهای صوتی این مجموعه که به صورت MP3 است مكالمه طبيعي با بیان این ساختارهای جمله ایی و به صورت انگليسي و بدون ترجمه بيان شده است.

این مجموعه ی آموزشی در کامپیوتر ؛ دستگاه های پخش خانگی و خودرو و موبایل و تبلت قابل استفاده و قابل پخش است.

همچنین؛ در کنار فایلهای صوتی مکالمه ها؛ متن مربوط به مکالمات نیز به صورت PDF موجود است که برای درک بهتر و تمرین بیشتر میتوانید از این متن ها استفاده نمایید.

توجه داشته باشید که:

روش درست و اصولی و علمی و موثر استفاده از این مجموعه نیز در فايلهای صوتی انگلیسی مثل آب خوردن موجود در سايت برای شما به صورت فارسی و صوتی بیان شده است

و این موضوع باعث خواهد شد که در نهایت، از این مجموعه نتیجه‌ی مثبت و موثری بگیرید.

در لينك زير ميتوانيد دو درس از اين مجموعه را دانلود نماييد و آنها را بررسی و تست كنيد.

 

مجموعه‌ی آموزشی پرکاربردترین ساختارهای جمله ایی در انگلیسی
انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق خودکشی


تحقیق خودکشی

عنوان تحقیق:خودکشی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 10
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
خودکشی یکی از معضلات جدی رو به رشد جوانان در ایران امروز است.هر روز از گوشه و کنار این سرزمین پهناور خبر هایی مبنی بر خود سوزی در زنان ، حلق آویز در مردان،سقوط از برج و بلندی و ... منتشر میشود."دختری بر اثر تجاوز ، مردی بر اثر نداشتن مایحتاج زندگی،پسری در اثر شکست در تحصیل و قبول نشدن در دانشگاه ، دختری در اثر آلوده شدن به ایدز، و دختر و پسری در اثر اختلافات خانوادگی و ... خودکشی میکنند.قطار سریع السیر زندگی در تصادمات روزمره بحران های اجتماعی از ریل طبیعی خارج شده و ارزش های انسانی را در لابلای چرخ های حرکت روزانه خود له کرده و به پیش می تازد تا به یک بحران لاعلاج تبدیل گردد!راستی چرا؟بر اساس تحلیلی که سازمان بهداشت جهانی در مورد بیلان خودکشی از ایران ارائه داده ، "ایران جزو کشورهای در بدو ورود به مرحله صنعتی شدن است که در جدا شدن و بریدن از سنت ها و بافت سنتی و در ورود به جهان صنعتی دچار دوگانگی و تضاد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی گردیده است. "
این دوران گذار به دلیل ایجاد تضادهای شدید بین باورها و واقعیت ها ، انگیزه خودکشی را در افراد زیاد کرده است و به همین دلیل آمار خودکشی در ایران بالا است!
اما این بحرن اجتماعی فقط به ایران مربوط نمیشود و حتی در کشورهای صنعتی پیشرفته و سرمایه داری نیز چنین بحران های اجتماعی وجود داشته و وجود د ارد .حال در عالم قیاس و درنمونه های جهانی، بهتر است که این بحران را از زبان آمار و ارقام بررسی کنیم؛
از زبان آمار و ارقام رسمی:
آمار جهانی نشان می دهد که بالاترین میزان خودکشی در دنیا مربوط به کشورهای ژاپن، آمریکا و برخی از کشورهای اروپای شرقی و پایین ترین آن نیز متعلق به اسپانیا وپرتغال و ایرلند است.
خودکشی در آمریکا ، هشتمين عامل مرگ است و سومين عامل مرگ در بين جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال است. در کشور آمريکا مردان ۴ برابر بيشتر از زنان بر اثر خودکشی کشته می‌شوند در حالی که تعداد تلاش زنان برای خودکشی بيشتر از مردان است
 

دانلود تحقیق خودکشی
انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق خويشتن پنداري


تحقیق خويشتن پنداري

 

عنوان تحقیق:خويشتن پنداري
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 14
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
اولين بار رنه كارت1 در سال1644 اصول اوليه خويشتن پنداري را در كتاب اصول فلسفه با مطرح ساختن مقوله«شك» ارائه داد. پس از او زيگموند فرويد در سال1900 ميلادي تئوري خويشتن پنداري را به عنوان يك مقوله روانشناختي مهم مطرح نمود. با اينكه دنباله‌روان فرويد علاقه زيادي به اين مقوله نشان ندادند ولي دختر فرويد آنا در سال1946 بر اهميت اين مقوله تأكيد ورزيد درسكات كلي2 در سال1945 از مقوله خويشتن پنداري به عنوان يك نيروي اوليه انگيزيش در رفتار انساني ياد نمود. رايمي3در سال1948 از معيارهاي خويشتن پنداري در مشاهده‌هاي خود استفاده كرد و اعلام نمود كه رواندرماني اساساً بر روي تغيير دادن معيارهاي بينش فرد نسبت به خودش استوار است.
تاكنون مؤثرترين معيار روانشناختي در خصوص خويشتن پنداري مربوط به كارل راجرز در سال1947 بوده است. از ديدگاه راجرز«خود» هر فرد به عنوان بخش اصلي، شخصيت فرد را تشكيل مي‌دهد. راجرز«خود» را به عنوان يك محصول اجتماعي معرفي مي‌كند كه از طريق روابط بين فردي گسترش مي‌يابد. او اعلام مي‌كند كه در وجود انسان هميشه يك تمايل قوي براي داراربودن يك نگرش مثبت از سوي ديگران و خود فرد نسبت به خودش وجود دارد. با آنكه بيشتر تئوريسينهاي«خويشتن پنداري» در دهه1970 و1980 تحقيقات خود را اجرا نمودند، در حال حاضر توجه عمومي به خويشتن پنداري رو به كاهش نهاده است. ولي اين مقوله هنوز به عنوان يك عامل بالنده در تحقيقات سردمداران علم روانشناسي مطرح مي‌باشد. در حال حاضر موج نويني در خصوص كسب آگاهي نسبت به خويشتن پنداري در عامه مردم و افراد متخصص در حال زايش است و اين موضوع در ارتباط با مشكلات خانوادگي، اعتياد به الكل و مواد مخدر و وضعيت اجتماعي افراد مطرح مي‌شود

دانلود تحقیق خويشتن پنداري
انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق درباره وظايف فرزندان نسبت به والدين


تحقیق درباره وظايف فرزندان نسبت به والدين

 

عنوان تحقیق:وظايف فرزندان نسبت به والدين
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 11
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

وظايف فرزندان نسبت به والدين

 

فرزندان در مقابل والدين خود وظايف و مسؤوليت هاي مختلفي دارند که مهمترين آن ها به طور اجمال عبارتند از:

 

1-احسان و نيکي به والدين:

 

موضع «احسان و نيکي به والدين»از عظمت خاصي برخوردار است. خداوند منان، خالق همه هستي، جان آفرين والدين و فرزندان، در قرآن کريم، کلامِ حياتبخش و تضمينگر سعادت و فلاح همه ي انسان هاي آزاده و وارسته، احسان و نيکي به والدين و رفتار محبت آميز فرزندان با آن ها در چهار مورد در کنار «توحيد» و «عبادت» خود ذکر کرده است و مي فرمايند:

 

... لا تَعبدون إلاّ الله و بالوالدين إحساناً... .

 

«جز خداوند يگانه را پرستش نکنيد، و به پدرو مادر نيکي کنيد... .»

 

واعبدالله و لا تُشرکوا به شيئاً و بالوالدين إحساناً... .»

 

«و خدا را بپرستيد، و هيچ چيز را همتاي او قرار ندهيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد... .»

 

و قضي ربُّک الاّ تعبدوا إلاّ ايّاه و بالوالدين إحساناً... .

 

«و پروردگارت فرمان داده:جز او را نپرستيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد... .»

 

... إلاّ تُشرکوا به شيئاً و بالوالدين إحساناً... .

 

«چيزي را شريک خدا قرار ندهيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد... .»

 

از آيات شريفه ي فوق استفاده مي شود که تعظيم و احترام والدين لازم و واجب است.گرچه کافر باشند.زيرا کلمه ي «بالوالدين»مطابق است و مقيد به «مؤمن بودن»نشده است. و پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند:

 

«خرسندي خداوند در گرو خرسندي پدر و مادر است.و خشم خدا در گرو خشم آنان است.»

 

و امام علي (ع)درباره ي نيکي به والدين مي فرمايند:

 

«به پدرانتان نيکي کنيد تا فرزندانتان به شما نيکي کنند.»

 

و امام صادق (ع)مي فرمايند:

 

«سه چيز است که هميشه بايد آن ها را انجام داد:يکي از

 

آن ها نيکي به پدرو مادر است؛ چه نيکوکار باشند چه بدکار.»

 

بنابراين «احسان ونيکي»به پدر ومادر يعني همواره خالصانه، ايثارگرانه، صبورانه و متواضعانه و با چهره ي گشاده و سخاوتمندانه با ايشان رفتار شود و حوائج و نيازهاي آن ها مورد توجه قرار گيرد.

 

2-نهايت احترام به والدين:

 

خداوند متعال در قرآن کريم مي فرمايند:

 

«پروردگارت فرمان داده، جز او را نپرستيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد. هرگاه يکي از آن دو، يا هر دو آنها، نزد تو به سن پيري رسند، کمترين اهانتي به آنها روا مدار؛ و بر آنها فرياد مزن؛ و گفتار لطيف و سنجيده و بزرگوارانه به آن ها بگو.و بال هاي تواضع خويش را از محبت و لطف، در برابر آنان فرود آر؛ و بگو:پروردگارا!همان گونه که آن ها مرا در کوچکي تربيت کردند، مشمول رحمتشان قرار ده.»

 

در اين دو آيه خداوند رحمان و رحيم، لزوم نهايت احترام و تکريم والدين را در قالب چهار «امر»و دو «نهي» يادآور شده است که عبارتند از:

 

1-لزوم احسان و نيکي به والدين. 2-نگفتن کمترين سخن اهانت آميز به آن ها در طول حياتشان، خصوصاً در سن پيري آن ها 3-بر سر آنها رياد نزدن.4-با آن ها کريمانه و بزرگوارانه و با محبت سخن گفتن.5-نهايت فروتني در برابر آن ها.6-طلب رحمت الهي براي آن ها.

 

و در همين رابطه امام رضا (ع)مي فرمايند:

 

«برشما باد به اطاعت از پدر و نيکي کردن به او و فروتني و خضوع و بزرگداشت و احترام براي پدر.»

 

دانلود تحقیق درباره وظيفه مادر و تربيت فرزند در سال های آغاز زندگی


تحقیق درباره وظيفه مادر و تربيت فرزند در سال های آغاز زندگی

 

عنوان تحقیق:وظيفه مادر و تربيت فرزند در سال های آغاز زندگی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 20
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه

خوشحالي يا بد حالي، بهروزي يا سيه روزي هر يك از انسان‌ها در گرو «تربيت» است و اين مهم به عواملي همچون ساختار فرهنگي خانواده (پدر، مادر، برادر، خواهر، دايي، عمه، خاله، عمو و ديگر بستگان نزديك سببي و نسبي)، محيط آموزشي، محيط زندگي، محيط كار، حاكميت سياسي كشور و كم و كيف تعليمات بستگي دارد. اين عوامل با يكديگر ارتباط طولي و تكميلي دارند و در عين حال مي‌توانند همديگر را خنثي يا تخريب كنند به هر جهت همه اين عوامل به نوعي در قبال انسان و تعليم و تربيت او مسئولند و در اين بين، مسئوليت پدر و مادر نسبت به فرزندش، پيشتر و مهمتر از ديگران است. و البته نقش مادران جايگاه مخصوص به خود را دارد چرا كه اخلاق اعضاي جامعه، به اخلاق مادران وابسته است. در اثر فعاليت اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي مادر، تمدني انساني و معنوي يا تصنعي و ماشيني پديد مي آيد. خشونت‌ها، سبك سري‌ها، لجاجت‌ها حدود زيادي بستگي به طرز فكر مادر دارد. جامعه بي‌تفاوت يا حساس، تمدني ويرانگر يا آباد كننده بستگي به افراد دارد كه در دامان مادران رنگ و خوي گرفته‌اند. صلح‌ها و جنگ‌ها غالبا از درون خانواده به ويژه مادران پايه‌گذاري مي‌شود.

 

وظايف مادر در دوران جنيني (تغذيه)

 

اگر چه پدر و مادر در ساختمان اصلي كودك، سهيم مي‌باشند، زيرا تخمك زن و اسپرم مرد بايد فرزند را بسازند ولي مادر، از نظر اينكه متجاوز از نه ماه بايد جنين را در رحم خود نگاه دارد، به شرايط زندگي جنين مستقيما موثر است. پس سهم و مسئوليت او در ساختمان فرزند سالم بيش از پدر خواهد بود: پدر پس از انجام عمل زناشويي هيچ دخالتي در طرز رشد و نمو جنين ندارد. اين مادر است كه بايد شرايط خاصي را در اين مدت اجرا نمايد و در طور زندگاني كند در جنين اثري خواهد داشت نظر به اينكه جنين غذاي خود را از طريق مادر دريافت مي‌كند بايد مادر، شرايط غذايي خود را هماهنگ با احتياجات رشد جنين نمايد.

 

غذاي مادر و تاثير آن در جنين

 

ترديدي نيست كه جنين غذاي خود را از بدن مادر مي‌گيرد و چنانكه در روايات، به اين مطلب تصريح شده است.

 

خداوند در قرآن مي‌فرمايد:

 

1- «ما انسان را در رنج آفريديم يعني آن چنانكه در شكم مادر به رنج اندر است، او را آفريديم، غذاي جنين از چيزي است كه مادر مي‌خورد و مي‌آشامد»

 

مجموعه موزیک ویدیوهای آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن


مجموعه موزیک ویدئوهای آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن

 

دانلود نمونه رایگان از پکیج موزیک ویدئوهای آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن

 

لذت دیدن و شنیدن موزیک همراه با زیرنویس فارسی و انگلیسی را می‌توانید با این پکیج آموزشی تجربه کنید.

شامل ۵۵ موزیک ویدیو اختصاصی ترجمه و زیرنویس همزمان فارسی و انگلیسی شده با هدف آموزشی

گلچینی از معروف‌ترین و تاپ‌ترین موزیکهای دنیا

 
 

مجموعه موزیک ویدیوهای آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن
انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن


مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن

 

✔آموزش مکالمه به صورت صوتی همراه با متن انگلیسی و ترجمه فارسی

✔مناسب و عالی و کاربردی از سطح مبتدی تا سطح متوسطه

✔مجموعه ایی فوق العاده عالی برای شروع و یا ادامه و یا از سرگیری یادگیری

✔قابل استفاده برای همه در هر مقطع تحصیلی و یا سنی

✔همراه با روش درست و اصولی تمرین با این مجموعه‌ی آموزشی

✔یادگیری انگلیسی بدون نیاز به استاد و بدون نیاز به کلاس رفتن

✔قابل استفاده برای زبان آموزان از سنین نوجوانی تا کهنسالی

✔قابل دانلود و استفاده بر روی موبایل و تبلت و دستگاه خانگی و کامپیوتر و ...

✔فرصتی مقرون به صرفه و عالی برای شروع و یا ادامه ی یادگیری

مجموعه مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه نگلیسی مثل آب خوردندر 100 درس، منبع عالی ایست برای شروع و از سرگیری یادگیری انگلیسی بدون نیاز به استاد و کلاس و البته این مجموعه‌ی آموزشی ارزنده باقیمتی مناسبدر اختیار شما قرار داده شده است.

نمونه درسهایی به صورت رایگان از این مجموعه آموزشی را در ادامه می‎توانید مشاهده نمایید

حجم کلی(100 درس) این مجموعه‌ی آموزشی
با کیفیت بالا حدود 810 مگابایت است.

 

مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن
انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق دختران فراری


تحقیق دختران فراری

 

عنوان تحقیق:دختران فراری
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 14
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
دختران فراری، به دخترانی گفته می‌شود که به دلایل مختلفی از خانه و خانواده شان فرار می‌کنند و به جامعه پناه می‌برند. به گفتهٔ مدیر کل دفتر آسیب‌های اجتماعی در ایران حدود ۸۰ درصد دختران در ۲۴ ساعت اول بعد از فرار مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند.
این واژه به دخترانی اطلاق می گردد که به هردلیلی خانه و خانواده را ترک کرده و به محیط های دیگری چون خیابان، پارک، باند و ... روی می آورند.
در سال‌های اخیر، پدیده «دختران فراری» به معضلی اجتماعی در ایران تبدیل شده است.
گفتنی است که در کشورهای اروپایی و آمریکا دخترانی که به هر دلیلی از خانه‌هایشان فرار می‌کنند، به طور اتوماتیک[نیازمند منبع] تحت حمایت بنیادهای حمایتی دولتی و نیکوکاری درمیایند[نیازمند منبع] و به مکانهایی امن زیر نظر روانکاوان و متخصصان حمایت از زنان منتقل می‌شوند اما در ایران به خاطر جرم بودن اصل قضیه[نیازمند منبع] دخترانی که جایی برای پناه بردن ندارند[نیازمند منبع]، اکثرا به افراد غریبه متوسل می‌شوند که در اکثر این موارد مورد تجاوزات پی در پی قرار می‌گیرند و نهایتا جذب باندهای فساد داخلی و یا خارجی می‌شوند و با این شرایط در صورت دستگیری این دختران در بعضی موارد به زندان افتاده و در مواردی هم توسط مقامات قضایی به خانواده‌هایی که به دلایلی ازشان فراری شده اند، بازگردانده می‌شوند.
متوسط سن دختران فراری در ایران
پدیده "دختران فراری" در تهران و شهرستانها رو به افزایش چشمگیری دارد، اما این معضل اجتماعی به ویژه در شهرهای مذهبی و اطراف حرمهای زیارتگاه ها به طرزی چشمگیر خودنمایی می‌کند. بر اساس گزارش محرمانه ای که چندی پیش از سوی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش منتشر شد، علاوه بر افزایش بی سابقه تعداد، کاهش متوسط سن دختران فراری در ایران هم اکنون به حداقل نه سال ذکر شده است.
 

دانلود تحقیق درباره ویژگی های دوره نوجوانی


تحقیق درباره ویژگی های دوره نوجوانی

 

عنوان تحقیق:ویژگی های دوره نوجوانی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 11
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

ويژگي هاي دوره ي نوجواني :

 

1ـ آهنگ رشد جسمي سريع تر مي شود و كودك دوره پرجنب و جوش قبل را به جواني خستگي ناپذير بدل مي شود.

 

2ـ از لحاظ رشد عقلي كودك مراحل مختلفي را پشت سر گذاشته و در آستانه تفكر انتزاعي قرار مي گيرد.

 

3ـ تنوع خوي و خصلت با وضوح هرچه تمام تر آشكار مي شود.

 

4ـ رقابت با خود و رقابت با ديگران را تكميل مي سازد.

 

5ـ براي نوجوان سؤالات متعددي مطرح مي شود و در همان حال جواب هاي ديگران كمتر او را قانع مي كند.

 

6ـ دوره وابستگي به سر آمده و نوجوان مي خواهد زندگي مستقل خود را پايه ريزي كنند.

 

ماهيت مشكلات نوجوانان :

 

مطالعات علمي نشان مي دهد دوره ي نوجواني داراي مشكلات بسياري است كه بايد به شيوه اي رضايت بخش هم براي نوجوان و هم براي گروه اجتماعي او حل و فصل مي شود.

 

نوجواني براي خود فرآيند مشكل ساز است. زيرا نوجوانان با نقش جديد خود در زندگي كاملاً سازگاري نيافته و در نتيجه اغلب سر درگم نامطمئن مضطرب است.

 

مهمترين اين مشكلات عبارتند از:

 

1ـ اختلال در تصوير بدي

 

2ـ بحران هويت

 

3ـ مشكلات اجتماعي نشدن

 

4ـ مسئله ي رواني

 

5ـ ترس

 

6ـ نگراني

 

7ـ خشم

 

8ـ عصبانيت

 

9ـ احساس حقارت

 

10ـ تعارض

 

11ـ اضطراب

 

12ـ دشواريهاي تحصيل و اعتياد

 

 

 

راه حل و توصيه :

 

1ـ در برخورد با نوجوانان ملايم منطقي باشد.

 

2ـ هيچ گاه نظرات خود را به نوجوانان تحميل نكنيد.

 

3ـ تجارب موفقيت آميز نوجوانان را افزايش دهيد.

 

4ـ نوجوانان خود را با الگوهاي رفتاري مطلوب آشنا كنيد.

 

5ـ نسبت به احساسات و عواطف نوجوان خود بي تفاوت نباشيد.

 

6ـ و …

 

با نوجوانان چگونه رفتار كنيم ؟

 

نوجواني دوره اي از زندگي فرد را تشكيل مي دهد كه حدفاصل پايان دوره ي ميان سالي، كودكي و آغاز بزرگسالي است. نوجوان به علت پايگاه مبهم خويش (يعني نه كودك و نه بزرگسال) اغلب خود را با كودكان كم سن و سال تر در خانواده با والدين و معلمان و ديگر اعضاي جامعه خود را در تعارض عاطفي مي يابد.

 

پيامبر اكرم مي فرمايند: به شما سفارش مي كنم كه نسبت به نوجوانان نيكي كنيد. زيرا آن ها نازك دل هستند.

 

نوجوان :

 

نوجوان دوره اي از زندگي فرد را تشكيل مي دهد كه حدفاصل پايان دوره ي ميان سالي كودكي و آغاز بزرگسالي است. او مي خواهد ديگران بدانند بزرگ شده است ولي احساس مي كند كه ديگران او را كاملاً درك نمي كنند وقتي مسئوليت كافي به او نمي دهند.

 

نوجوانان در مقابل عقايد و نظرات هم سالان خويش حساسيت خاصي دارند به طوري كه به داوري و قضاوت آنان بيش از بزرگسالان ارج و ارزش مي نهند.

 

کلیپ های تصویری آموزش کاربردی انگلیسی مثل آب خوردن بخش اول : درسهای 1 تا 30


کلیپ های تصویری آموزش کاربردی انگلیسی مثل آب خوردن بخش اول : درسهای 1 تا 30

 

نمونه هایی از این درسهای مفید و کاربردی انگلیسی را در ادامه مشاهده می‌فرمایید.
و در صورت تمایل می‌توانید خرید و دانلود فرمایید.
روش استفاده درست و تمرین کاربردی با این مجموعه آموزشی هم آموزش داده شده است.
فایلهای صوتی این مجموعه نیز به صورت Mp3، بعد از خرید قابل دانلود خواهند بود.

 
 
 
 

کلیپ های تصویری آموزش کاربردی انگلیسی مثل آب خوردن بخش اول : درسهای 1 تا 30
انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

کتاب صوتی رویاهایی از پدرم به قلم و با صدای باراک اوباما Dreams from my father


کتاب صوتی همراه با متن انگلیسی رویاهایی از پدرم Dreams from my father به قلم و با صدای باراک اوباما

 

دانلود نمونه رایگان از پکیج رویاهایی از پدرم

 

این کتاب در مرحله اول با هدف استفاده‌ی نابینایان توسط آقای اوباما با صدای خودشان آماده شد، اما با توجه به صدای شنیدنی و زیبای آقای اوباما و همچنین نحوه ی بیان و تلفظ انگلیسی درست کلمه ها و جمله ها توسط ایشان، به خصوص برای یادگیری انگلیسی ؛ بسیار مورد توجه قرار گرفت.

این کتاب مربوط به شناخت و خاطرات و فرضیات آقای باراک اوباما (رییس جمهور سابق امریکا) است نسبت به پدرش، آقای اوباما از مادری آمریکایی سفید پوست و پدری کنیایی سیاه پوست متولد شده است، باراک تا دو سالگی بیشتر نتوانست با پدرش باشد، بعد از آن دیگر پدر را ندید، دوران گشت و گشت تا اینکه وقتی ۲۱ ساله بود و در یک خانه مجردی در شهر نیو یورک زندگی می کرد تلفنی تصادف پدرش و مرگش را به او خبر می‌دهند.

از این رو آقای باراک اوباما به فکر نوشتن خاطرات و تصورات مبهم و گنگ خود نسبت به پدر می‌افتد و آنها را جمع آوری و به صورت کتاب جمع آوری می‌کند.

کتاب رویاهایی از پدرم به قلم و با صدای باراک اوباما سرشار از امید و اراده است، خواندن و شنیدن این کتاب را به همه، به خصوص زبان آموزان برای تقویت صحبت کردن انگلیسی Speaking و شنیدار Listening ، پیشنهاد می کنیم.

فایلهای صوتی این کتاب در شش CD تهیه شده که هر CD به صورت فایل صوتی MP3 در قابل دانلود و استفاده است.

همچنین متن کتاب الکترونیکی Dreams from my father به صورتPDF همراه با فایلهای صوتی قابل دسترسی و دانلود است.

 

دانلود تحقیق درباره ويژگی های کودک در دوره ابتدايی


تحقیق درباره ويژگی های کودک در دوره ابتدايی

 

عنوان تحقیق:ويژگی های کودک در دوره ابتدايی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 11
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي

 

ü ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي عبارتند از :

 

1-رشد جسماني کودک : در دوره ابتدايي ، تارهاي عصبي ، " ميه ليني " مي شوند ، در نتيجه ، رشد جسماني کودک در اين دوره ، بسيار مهم است . ميه ليني شدن تارهاي عصبي ، در مقطع دبستان ، به سطوح بالاتر و تکامل مي رسد و سبب هماهنگي کامل حس و حرکت کودک مي گردد. هماهنگي حسي – حرکتي در اين دوره از رشد بالايي برخوردار است. کودک در اثر تکامل مراکز عصبي و تجارب جسماني خود ، قادر به تعبير و تفسير پيامهاي دريافتي حواس خود بوده و مي تواند بدانها پاسخ صحيحي بدهد . تفاوت رشد جسماني کودک دبستاني و پيش دبستاني ، از اين جنبه است .

 

2-کاهش خود مداري : در دوره دبستان ، خودمداري کاهش مي يابد . کودک در اين مرحله ، در صورت قرار گرفتن در يک محيط مناسب ، مدرسه مطلوب و آموزگاران ماهر ، به تدريج مي تواند به حقوق ديگران توجه و آن را رعايت نمايد ؛ حتي گاهي اوقات نيز مي تواند ، از حق خود بگذرد و ديگران را در نظر بگيرد . از طريق فعاليتهاي گروهي ، بيشتر مي توان به اين ويژگي توجه نمود .

 

3-معقول تر شدن پيوندهاي عاطفي کودک : در اين مرحله ، کودک ارتباط عاطفي شديدي با خانواده خود برقرار مي کند . در دوره دبستان ، اين پيوندها معقول مي شوند و او مي تواند چند ساعتي دور از آنها ، جدا از آنها بماند ، بدون اينکه خلأ عاطفي احساس کند . اين ويژگي، در رشد عاطفي کودک و هدف آموزش و پرورش که همانا استقلال عاطفي کودکان است ، بسيار مهم مي باشد . در دوره دبستان ، پيوندهاي عاطفي سست نمي شوند و از بين نمي روند ، بلکه در صورت برخورداري کودک از محيط گرم خانوادگي ، مادري کاردان و جذابيت محيط آموزشي ، به تدريج مي تواند به استقلال دست يابد .

 

4-تغيير شکل کنجکاوي کودک : کنجکاوي کودک در دوره دبستان ، بر خلاف دوره پيش دبستاني که بي هدف بود ، هدفمند و جهت دار مي شود. در دوره دبستان ، با استفاده از دروسي مثل علوم ، مي توان مفهوم عليت را در کودک پرورش داد .

 

5-تغيير شکل مشاهدات کودک : کودک دبستاني در هنگام مشاهده ، به بررسي علل پرداخته ، چرايي مسائل را جستجو کرده و به چگونگي فرايندها توجه مي کند .

 

6-حرکت از تخيل به سوي واقعيت : کودک دبستاني بيش از حد از تخيل دور شده و به واقعيت نزديک مي شود . يکي از ويژگيهاي مهم اين دوره ، کاهش تخيلات است .

 

به طور کلي ، بر اساس ويژگيهاي مذکور دوره دبستان ، بايد به چند مسأله توجه نمود . يکي از فعاليتهاي بسيار مهم اين دوره ، بازي است . در اين مرحله ، بازيهاي بي هدف و بي قاعده دوره پيش دبستاني به بازيهاي هدفمند تبديل مي شوند . مربي بايد دانش آموزان را از بازيهاي بي هدف به بازيهاي همراه با کار سوق دهد ، به اين ترتيب ، کودک با اتمام کار ، مي تواند به ارضاء روحي برسد .

 


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما