مجموعه صوتی و متن آموزشی
تقویت قوای شنیداری Listening
انگلیسی مثل آب خوردن
برای دانلود نمونه هایی از این مجموعه آموزشی کلیک فرمایید
✔ برگرفته از انگلیسی واقعی و عامیانه رایج
✔ تقویت قوای شنیداری و صحبت کردن
✔ تقویت و بهبود مکالمه انگلیسی
✔ سرعت و کیفیت بهینه شده برای هدف آموزشی
✔ قابل استفاده در موبایل و تبلت و کامپیوتر و دستگاههای پخش خانگی
این مجموعه به صورت فایلهای صوتی (بدون ترجمه) همراه با متن در 175 درس و در 4 سطح(مبتدی؛ متوسط؛ پیشرفته؛ فوق پیشرفته) ارائه شده است.
برای استفاده از این مجموعه آموزشی دانش متوسط زبانی لازم است!
و پیشنهاد میشود در صورتی که در سطوح مبتدی تر هستید
ابتدا از مجموعه های مکالمه ایی دیگر انگلیسی مثل آب خوردن
مثل مکالمه مثل آب خوردن 1 یا مکالمه مثل آب خوردن 2
شروع و استفاده نمایید.
با شنیدن و تمرین این فایلهای صوتی با انگلیسی واقعی رایج آشنا خواهید شد.
در مواقع نیاز و نفهمیدن موضوع ومتن مطرح شده و در حال صحبت در فایلهای صوتی میتوانید به فایل متن مربوط به همان درس مراجعه نمایید و حدس خودتان را چک نمایید.
تمرین با یک فایل صوتی و بررسی متن مربوط به آن فایل صوتی، معمولا" پروسه ایی است که در کلاسهای تقویت شنیدارListening با هزینه ها و شهریه های بالا صورت می گیرد.
شاید به جرات بتوان که این مجموعه آموزشی معادل ترمها کلاس Listening است.
با تمرین و استفاده از مجموعه تقویت قوای شنیداری Listening انگلیسی مثل آب خوردن بدون شک پیشرفت بسیار قابل توجهی در تقویت قوای شنیداری و مکالمه خواهید داشت.
همچنین نکات ریز و روشی که بهتر است در استفاده از این مجموعه پیروی و رعایت کنید در قسمت فایلهای صوتی سایت انگلیسی مثل آب خوردن بیان شده است.
و این موضوع باعث خواهد شد که در نهایت، از مجموعه های مکالمه ایی انگلیسی مثل آب خوردن و یا هر مجموعه صوتی و یا تصویری آموزش زبان نتیجه بهتری بگیرید.
تحقیق آشنایی با نظریه های آلبرت بندورا
تحقیق درباره وسواس
قسمتی از متن فایل دانلودی:
وسواس يك ايده، فكر، تصور، احساس يا حركت مكرر يا مضر كه با نوعى احساس اجبار و ناچارى ذهنى و علاقه به مقاومت دربرابر آن همراه است. بيمار متوجه بيگانه بودن حادثه نسبتبه شخصيتخود بوده از غير عادى و نابهنجار بودن رفتار خودآگاه است.روانشناسان وسواس را نوعى بيمارى از سرى نوروزهاى شديد مىدانند كه تعادل روانى و رفتارى را از بيمار سلب و او را در سازگارى با محيط دچار اشكال مىسازد و اين عدم تعادل و اختلال داراى صورتى آشكار است.
روانكاوان نيز وسواس را نوعى غريزه واخورده و ناخودآگاه معرفى مىكنند و آن را حالتى مىدانند كه در آن، فكر، ميل، يا عقيدهاى خاص، كه اغلب وهمآميز و اشتباه است آدمى را در بند خود مىگيرد، آنچنان كه حتى اختيار و اراده را از او سلب كرده و بيمار را وامىدارد كه حتى رفتارى را برخلاف ميل و خواستهاش انجام دهد و بيمار هرچند به بيهودگى كار يا افكار خودآگاه است اما نمىتواند از قيد آن رهايى يابد.
وسواس به صورتهاى مختلف بروز مىكند و در بيمار مبتلاى به آن اين موارد ملاحظه مىشود :
اجتناب؛ تكرار و مداومت؛ترديد؛شك در عبادت؛ترس؛دقت و نظم افراطى؛اجبار و الزام؛احساس بن بست؛عناد و لجاجت.
علائم ديگر:در مواردى وسواس بصورت، خود را در معرض تماشا گذاردن، دله دزدى، آتش زدن جايى، درآوردن جامه خود، بيقرارى، بهانهگيرى، بىخوابى، بدخوابى، بىاشتهايى،... متجلى مىشود آنچنانكه به اطرافيانش اين احساس دست مىدهد كه نكند ديوانه شده باشد.
انواع وسواس:وسواسهايى كه تمام فكر و انديشه افراد را تحت تاثير قرار داده و احاطهشان مىكند معمولا بصورتهاى زير است:
وسواس فكرى:
اين وسواس بصورتهاى مختلف خود را نشان مىدهد كه برخى از نمونههاى آن بشرح زير است:
انديشه درباره بدن:
بدين گونه كه بخشى مهم از اشتغالات ذهنى و فكرى بيمار متوجه بدن اوست. او دائما به پزشك مراجعه مىكند و در صدد بهدست آوردن دارويى جديد براى سلامتبدن است.
رفتار حال يا گذشته:
مثلا در اين رابطه مىانديشد كه چرا در گذشته چنين و چنان كرده؟ آيا حق داشته است فلان كار را انجام دهد يا نه؟ و يا آيا امروز كه مرتكب فلان عملى مىشود آيا درست مىانديشد يا نه؟ تصميمات او رواستيا ناروا ؟
در رابطه با اعتقادات: زمانى فكر وسواسى زمينه را براى تضادها و مغايرتهاى اعتقادى فراهم مىسازد. مسايلى در زمينه حيات و ممات، خير و شر، وجود خدا و پذيرش يا طرد مذهب ذهن او را بخود مشغول مىدارد.
انديشه افراطى:
زمانى وسواس در مورد امرى بصورت افراط در قبول يا رد آن استبا اينكه بيمار خلاف آن را در نظر دارد ولى بصورتى است كه گويى انديشه مزاحمى بر او مسلط است كه او را ناگزير به دفاع از يك انديشه غلط مىسازد، از آن دفاع و يا آن را طرد مىكند بدون اينكه آن مساله كوچكترين ارتباطى با زندگى او داشته باشد
مجموعهی آموزشی پرکاربردترین ساختارهای جمله ایی
✔ آموزش متداولترین ساختارهای جمله ایی انگلیسی همراه با مکالمه
✔ به صورت صوتی همراه با متن
✔ مفید و موثر برای صحبت کردن و قوای شنیداری
✔ از سطح متوسط تا سطح پيشرفته
این مجموعهی آموزشی شامل 100 درس کوتاه به صورت بیان ساختارها و یک مکالمهی کوتاه روزمره در هر درس است که در مورد موضوعات مختلف مطرح گردیده است.
در فایلهای صوتی این مجموعه که به صورت MP3 است مكالمه طبيعي با بیان این ساختارهای جمله ایی و به صورت انگليسي و بدون ترجمه بيان شده است.
این مجموعه ی آموزشی در کامپیوتر ؛ دستگاه های پخش خانگی و خودرو و موبایل و تبلت قابل استفاده و قابل پخش است.
همچنین؛ در کنار فایلهای صوتی مکالمه ها؛ متن مربوط به مکالمات نیز به صورت PDF موجود است که برای درک بهتر و تمرین بیشتر میتوانید از این متن ها استفاده نمایید.
توجه داشته باشید که:
روش درست و اصولی و علمی و موثر استفاده از این مجموعه نیز در فايلهای صوتی انگلیسی مثل آب خوردن موجود در سايت برای شما به صورت فارسی و صوتی بیان شده است
و این موضوع باعث خواهد شد که در نهایت، از این مجموعه نتیجهی مثبت و موثری بگیرید.
در لينك زير ميتوانيد دو درس از اين مجموعه را دانلود نماييد و آنها را بررسی و تست كنيد.
تحقیق خودکشی
تحقیق خويشتن پنداري
قسمتی از متن فایل دانلودی:
وظايف فرزندان نسبت به والدين
فرزندان در مقابل والدين خود وظايف و مسؤوليت هاي مختلفي دارند که مهمترين آن ها به طور اجمال عبارتند از:
1-احسان و نيکي به والدين:
موضع «احسان و نيکي به والدين»از عظمت خاصي برخوردار است. خداوند منان، خالق همه هستي، جان آفرين والدين و فرزندان، در قرآن کريم، کلامِ حياتبخش و تضمينگر سعادت و فلاح همه ي انسان هاي آزاده و وارسته، احسان و نيکي به والدين و رفتار محبت آميز فرزندان با آن ها در چهار مورد در کنار «توحيد» و «عبادت» خود ذکر کرده است و مي فرمايند:
... لا تَعبدون إلاّ الله و بالوالدين إحساناً... .
«جز خداوند يگانه را پرستش نکنيد، و به پدرو مادر نيکي کنيد... .»
واعبدالله و لا تُشرکوا به شيئاً و بالوالدين إحساناً... .»
«و خدا را بپرستيد، و هيچ چيز را همتاي او قرار ندهيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد... .»
و قضي ربُّک الاّ تعبدوا إلاّ ايّاه و بالوالدين إحساناً... .
«و پروردگارت فرمان داده:جز او را نپرستيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد... .»
... إلاّ تُشرکوا به شيئاً و بالوالدين إحساناً... .
«چيزي را شريک خدا قرار ندهيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد... .»
از آيات شريفه ي فوق استفاده مي شود که تعظيم و احترام والدين لازم و واجب است.گرچه کافر باشند.زيرا کلمه ي «بالوالدين»مطابق است و مقيد به «مؤمن بودن»نشده است. و پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند:
«خرسندي خداوند در گرو خرسندي پدر و مادر است.و خشم خدا در گرو خشم آنان است.»
و امام علي (ع)درباره ي نيکي به والدين مي فرمايند:
«به پدرانتان نيکي کنيد تا فرزندانتان به شما نيکي کنند.»
و امام صادق (ع)مي فرمايند:
«سه چيز است که هميشه بايد آن ها را انجام داد:يکي از
آن ها نيکي به پدرو مادر است؛ چه نيکوکار باشند چه بدکار.»
بنابراين «احسان ونيکي»به پدر ومادر يعني همواره خالصانه، ايثارگرانه، صبورانه و متواضعانه و با چهره ي گشاده و سخاوتمندانه با ايشان رفتار شود و حوائج و نيازهاي آن ها مورد توجه قرار گيرد.
2-نهايت احترام به والدين:
خداوند متعال در قرآن کريم مي فرمايند:
«پروردگارت فرمان داده، جز او را نپرستيد؛ و به پدر و مادر نيکي کنيد. هرگاه يکي از آن دو، يا هر دو آنها، نزد تو به سن پيري رسند، کمترين اهانتي به آنها روا مدار؛ و بر آنها فرياد مزن؛ و گفتار لطيف و سنجيده و بزرگوارانه به آن ها بگو.و بال هاي تواضع خويش را از محبت و لطف، در برابر آنان فرود آر؛ و بگو:پروردگارا!همان گونه که آن ها مرا در کوچکي تربيت کردند، مشمول رحمتشان قرار ده.»
در اين دو آيه خداوند رحمان و رحيم، لزوم نهايت احترام و تکريم والدين را در قالب چهار «امر»و دو «نهي» يادآور شده است که عبارتند از:
1-لزوم احسان و نيکي به والدين. 2-نگفتن کمترين سخن اهانت آميز به آن ها در طول حياتشان، خصوصاً در سن پيري آن ها 3-بر سر آنها رياد نزدن.4-با آن ها کريمانه و بزرگوارانه و با محبت سخن گفتن.5-نهايت فروتني در برابر آن ها.6-طلب رحمت الهي براي آن ها.
و در همين رابطه امام رضا (ع)مي فرمايند:
«برشما باد به اطاعت از پدر و نيکي کردن به او و فروتني و خضوع و بزرگداشت و احترام براي پدر.»
قسمتی از متن فایل دانلودی:
مقدمه
خوشحالي يا بد حالي، بهروزي يا سيه روزي هر يك از انسانها در گرو «تربيت» است و اين مهم به عواملي همچون ساختار فرهنگي خانواده (پدر، مادر، برادر، خواهر، دايي، عمه، خاله، عمو و ديگر بستگان نزديك سببي و نسبي)، محيط آموزشي، محيط زندگي، محيط كار، حاكميت سياسي كشور و كم و كيف تعليمات بستگي دارد. اين عوامل با يكديگر ارتباط طولي و تكميلي دارند و در عين حال ميتوانند همديگر را خنثي يا تخريب كنند به هر جهت همه اين عوامل به نوعي در قبال انسان و تعليم و تربيت او مسئولند و در اين بين، مسئوليت پدر و مادر نسبت به فرزندش، پيشتر و مهمتر از ديگران است. و البته نقش مادران جايگاه مخصوص به خود را دارد چرا كه اخلاق اعضاي جامعه، به اخلاق مادران وابسته است. در اثر فعاليت اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي مادر، تمدني انساني و معنوي يا تصنعي و ماشيني پديد مي آيد. خشونتها، سبك سريها، لجاجتها حدود زيادي بستگي به طرز فكر مادر دارد. جامعه بيتفاوت يا حساس، تمدني ويرانگر يا آباد كننده بستگي به افراد دارد كه در دامان مادران رنگ و خوي گرفتهاند. صلحها و جنگها غالبا از درون خانواده به ويژه مادران پايهگذاري ميشود.
وظايف مادر در دوران جنيني (تغذيه)
اگر چه پدر و مادر در ساختمان اصلي كودك، سهيم ميباشند، زيرا تخمك زن و اسپرم مرد بايد فرزند را بسازند ولي مادر، از نظر اينكه متجاوز از نه ماه بايد جنين را در رحم خود نگاه دارد، به شرايط زندگي جنين مستقيما موثر است. پس سهم و مسئوليت او در ساختمان فرزند سالم بيش از پدر خواهد بود: پدر پس از انجام عمل زناشويي هيچ دخالتي در طرز رشد و نمو جنين ندارد. اين مادر است كه بايد شرايط خاصي را در اين مدت اجرا نمايد و در طور زندگاني كند در جنين اثري خواهد داشت نظر به اينكه جنين غذاي خود را از طريق مادر دريافت ميكند بايد مادر، شرايط غذايي خود را هماهنگ با احتياجات رشد جنين نمايد.
غذاي مادر و تاثير آن در جنين
ترديدي نيست كه جنين غذاي خود را از بدن مادر ميگيرد و چنانكه در روايات، به اين مطلب تصريح شده است.
خداوند در قرآن ميفرمايد:
1- «ما انسان را در رنج آفريديم يعني آن چنانكه در شكم مادر به رنج اندر است، او را آفريديم، غذاي جنين از چيزي است كه مادر ميخورد و ميآشامد»
مجموعه موزیک ویدئوهای آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن
دانلود نمونه رایگان از پکیج موزیک ویدئوهای آموزشی انگلیسی مثل آب خوردن
لذت دیدن و شنیدن موزیک همراه با زیرنویس فارسی و انگلیسی را میتوانید با این پکیج آموزشی تجربه کنید.
شامل ۵۵ موزیک ویدیو اختصاصی ترجمه و زیرنویس همزمان فارسی و انگلیسی شده با هدف آموزشی
گلچینی از معروفترین و تاپترین موزیکهای دنیا
مطالب مشابه
-مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن
-مجموعه آموزشی مثل یک امریکایی صحبت کنید Speak English Like An American
-کتاب صوتی رویاهایی از پدرم به قلم و با صدای باراک اوباما Dreams from my father
-کلیپ های تصویری آموزش کاربردی انگلیسی مثل آب خوردن بخش اول : درسهای 1 تا 30
مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه انگلیسی مثل آب خوردن
✔آموزش مکالمه به صورت صوتی همراه با متن انگلیسی و ترجمه فارسی
✔مناسب و عالی و کاربردی از سطح مبتدی تا سطح متوسطه
✔مجموعه ایی فوق العاده عالی برای شروع و یا ادامه و یا از سرگیری یادگیری
✔قابل استفاده برای همه در هر مقطع تحصیلی و یا سنی
✔همراه با روش درست و اصولی تمرین با این مجموعهی آموزشی
✔یادگیری انگلیسی بدون نیاز به استاد و بدون نیاز به کلاس رفتن
✔قابل استفاده برای زبان آموزان از سنین نوجوانی تا کهنسالی
✔قابل دانلود و استفاده بر روی موبایل و تبلت و دستگاه خانگی و کامپیوتر و ...
✔فرصتی مقرون به صرفه و عالی برای شروع و یا ادامه ی یادگیری
مجموعه مجموعه آموزش تصویری گام به گام مکالمه نگلیسی مثل آب خوردندر 100 درس، منبع عالی ایست برای شروع و از سرگیری یادگیری انگلیسی بدون نیاز به استاد و کلاس و البته این مجموعهی آموزشی ارزنده باقیمتی مناسبدر اختیار شما قرار داده شده است.
نمونه درسهایی به صورت رایگان از این مجموعه آموزشی را در ادامه میتوانید مشاهده نمایید
حجم کلی(100 درس) این مجموعهی آموزشی
با کیفیت بالا حدود 810 مگابایت است.
تحقیق دختران فراری
تحقیق درباره ویژگی های دوره نوجوانی
قسمتی از متن فایل دانلودی:
ويژگي هاي دوره ي نوجواني :
1ـ آهنگ رشد جسمي سريع تر مي شود و كودك دوره پرجنب و جوش قبل را به جواني خستگي ناپذير بدل مي شود.
2ـ از لحاظ رشد عقلي كودك مراحل مختلفي را پشت سر گذاشته و در آستانه تفكر انتزاعي قرار مي گيرد.
3ـ تنوع خوي و خصلت با وضوح هرچه تمام تر آشكار مي شود.
4ـ رقابت با خود و رقابت با ديگران را تكميل مي سازد.
5ـ براي نوجوان سؤالات متعددي مطرح مي شود و در همان حال جواب هاي ديگران كمتر او را قانع مي كند.
6ـ دوره وابستگي به سر آمده و نوجوان مي خواهد زندگي مستقل خود را پايه ريزي كنند.
ماهيت مشكلات نوجوانان :
مطالعات علمي نشان مي دهد دوره ي نوجواني داراي مشكلات بسياري است كه بايد به شيوه اي رضايت بخش هم براي نوجوان و هم براي گروه اجتماعي او حل و فصل مي شود.
نوجواني براي خود فرآيند مشكل ساز است. زيرا نوجوانان با نقش جديد خود در زندگي كاملاً سازگاري نيافته و در نتيجه اغلب سر درگم نامطمئن مضطرب است.
مهمترين اين مشكلات عبارتند از:
1ـ اختلال در تصوير بدي
2ـ بحران هويت
3ـ مشكلات اجتماعي نشدن
4ـ مسئله ي رواني
5ـ ترس
6ـ نگراني
7ـ خشم
8ـ عصبانيت
9ـ احساس حقارت
10ـ تعارض
11ـ اضطراب
12ـ دشواريهاي تحصيل و اعتياد
راه حل و توصيه :
1ـ در برخورد با نوجوانان ملايم منطقي باشد.
2ـ هيچ گاه نظرات خود را به نوجوانان تحميل نكنيد.
3ـ تجارب موفقيت آميز نوجوانان را افزايش دهيد.
4ـ نوجوانان خود را با الگوهاي رفتاري مطلوب آشنا كنيد.
5ـ نسبت به احساسات و عواطف نوجوان خود بي تفاوت نباشيد.
6ـ و …
با نوجوانان چگونه رفتار كنيم ؟
نوجواني دوره اي از زندگي فرد را تشكيل مي دهد كه حدفاصل پايان دوره ي ميان سالي، كودكي و آغاز بزرگسالي است. نوجوان به علت پايگاه مبهم خويش (يعني نه كودك و نه بزرگسال) اغلب خود را با كودكان كم سن و سال تر در خانواده با والدين و معلمان و ديگر اعضاي جامعه خود را در تعارض عاطفي مي يابد.
پيامبر اكرم مي فرمايند: به شما سفارش مي كنم كه نسبت به نوجوانان نيكي كنيد. زيرا آن ها نازك دل هستند.
نوجوان :
نوجوان دوره اي از زندگي فرد را تشكيل مي دهد كه حدفاصل پايان دوره ي ميان سالي كودكي و آغاز بزرگسالي است. او مي خواهد ديگران بدانند بزرگ شده است ولي احساس مي كند كه ديگران او را كاملاً درك نمي كنند وقتي مسئوليت كافي به او نمي دهند.
نوجوانان در مقابل عقايد و نظرات هم سالان خويش حساسيت خاصي دارند به طوري كه به داوري و قضاوت آنان بيش از بزرگسالان ارج و ارزش مي نهند.
کلیپ های تصویری آموزش کاربردی انگلیسی مثل آب خوردن بخش اول : درسهای 1 تا 30
نمونه هایی از این درسهای مفید و کاربردی انگلیسی را در ادامه مشاهده میفرمایید.
و در صورت تمایل میتوانید خرید و دانلود فرمایید.
روش استفاده درست و تمرین کاربردی با این مجموعه آموزشی هم آموزش داده شده است.
فایلهای صوتی این مجموعه نیز به صورت Mp3، بعد از خرید قابل دانلود خواهند بود.
کتاب صوتی همراه با متن انگلیسی رویاهایی از پدرم Dreams from my father به قلم و با صدای باراک اوباما
دانلود نمونه رایگان از پکیج رویاهایی از پدرم
این کتاب در مرحله اول با هدف استفادهی نابینایان توسط آقای اوباما با صدای خودشان آماده شد، اما با توجه به صدای شنیدنی و زیبای آقای اوباما و همچنین نحوه ی بیان و تلفظ انگلیسی درست کلمه ها و جمله ها توسط ایشان، به خصوص برای یادگیری انگلیسی ؛ بسیار مورد توجه قرار گرفت.
این کتاب مربوط به شناخت و خاطرات و فرضیات آقای باراک اوباما (رییس جمهور سابق امریکا) است نسبت به پدرش، آقای اوباما از مادری آمریکایی سفید پوست و پدری کنیایی سیاه پوست متولد شده است، باراک تا دو سالگی بیشتر نتوانست با پدرش باشد، بعد از آن دیگر پدر را ندید، دوران گشت و گشت تا اینکه وقتی ۲۱ ساله بود و در یک خانه مجردی در شهر نیو یورک زندگی می کرد تلفنی تصادف پدرش و مرگش را به او خبر میدهند.
از این رو آقای باراک اوباما به فکر نوشتن خاطرات و تصورات مبهم و گنگ خود نسبت به پدر میافتد و آنها را جمع آوری و به صورت کتاب جمع آوری میکند.
کتاب رویاهایی از پدرم به قلم و با صدای باراک اوباما سرشار از امید و اراده است، خواندن و شنیدن این کتاب را به همه، به خصوص زبان آموزان برای تقویت صحبت کردن انگلیسی Speaking و شنیدار Listening ، پیشنهاد می کنیم.
فایلهای صوتی این کتاب در شش CD تهیه شده که هر CD به صورت فایل صوتی MP3 در قابل دانلود و استفاده است.
همچنین متن کتاب الکترونیکی Dreams from my father به صورتPDF همراه با فایلهای صوتی قابل دسترسی و دانلود است.
قسمتی از متن فایل دانلودی:
ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي
ü ويژگيهاي کودک در دوره ابتدايي عبارتند از :
1-رشد جسماني کودک : در دوره ابتدايي ، تارهاي عصبي ، " ميه ليني " مي شوند ، در نتيجه ، رشد جسماني کودک در اين دوره ، بسيار مهم است . ميه ليني شدن تارهاي عصبي ، در مقطع دبستان ، به سطوح بالاتر و تکامل مي رسد و سبب هماهنگي کامل حس و حرکت کودک مي گردد. هماهنگي حسي – حرکتي در اين دوره از رشد بالايي برخوردار است. کودک در اثر تکامل مراکز عصبي و تجارب جسماني خود ، قادر به تعبير و تفسير پيامهاي دريافتي حواس خود بوده و مي تواند بدانها پاسخ صحيحي بدهد . تفاوت رشد جسماني کودک دبستاني و پيش دبستاني ، از اين جنبه است .
2-کاهش خود مداري : در دوره دبستان ، خودمداري کاهش مي يابد . کودک در اين مرحله ، در صورت قرار گرفتن در يک محيط مناسب ، مدرسه مطلوب و آموزگاران ماهر ، به تدريج مي تواند به حقوق ديگران توجه و آن را رعايت نمايد ؛ حتي گاهي اوقات نيز مي تواند ، از حق خود بگذرد و ديگران را در نظر بگيرد . از طريق فعاليتهاي گروهي ، بيشتر مي توان به اين ويژگي توجه نمود .
3-معقول تر شدن پيوندهاي عاطفي کودک : در اين مرحله ، کودک ارتباط عاطفي شديدي با خانواده خود برقرار مي کند . در دوره دبستان ، اين پيوندها معقول مي شوند و او مي تواند چند ساعتي دور از آنها ، جدا از آنها بماند ، بدون اينکه خلأ عاطفي احساس کند . اين ويژگي، در رشد عاطفي کودک و هدف آموزش و پرورش که همانا استقلال عاطفي کودکان است ، بسيار مهم مي باشد . در دوره دبستان ، پيوندهاي عاطفي سست نمي شوند و از بين نمي روند ، بلکه در صورت برخورداري کودک از محيط گرم خانوادگي ، مادري کاردان و جذابيت محيط آموزشي ، به تدريج مي تواند به استقلال دست يابد .
4-تغيير شکل کنجکاوي کودک : کنجکاوي کودک در دوره دبستان ، بر خلاف دوره پيش دبستاني که بي هدف بود ، هدفمند و جهت دار مي شود. در دوره دبستان ، با استفاده از دروسي مثل علوم ، مي توان مفهوم عليت را در کودک پرورش داد .
5-تغيير شکل مشاهدات کودک : کودک دبستاني در هنگام مشاهده ، به بررسي علل پرداخته ، چرايي مسائل را جستجو کرده و به چگونگي فرايندها توجه مي کند .
6-حرکت از تخيل به سوي واقعيت : کودک دبستاني بيش از حد از تخيل دور شده و به واقعيت نزديک مي شود . يکي از ويژگيهاي مهم اين دوره ، کاهش تخيلات است .
به طور کلي ، بر اساس ويژگيهاي مذکور دوره دبستان ، بايد به چند مسأله توجه نمود . يکي از فعاليتهاي بسيار مهم اين دوره ، بازي است . در اين مرحله ، بازيهاي بي هدف و بي قاعده دوره پيش دبستاني به بازيهاي هدفمند تبديل مي شوند . مربي بايد دانش آموزان را از بازيهاي بي هدف به بازيهاي همراه با کار سوق دهد ، به اين ترتيب ، کودک با اتمام کار ، مي تواند به ارضاء روحي برسد .