تحقیق علم روانشناسی
تعارض چه زمانی رخ می دهد؟ تعارض زمانی رخ می دهد که دو یا چند نفر از افراد در مقابل یکدیگر قرار گیرند، زیرا نیازها، خواستهها، اهداف و ارزش های آن ها متفاوت است. تعارض فرایندی است که در آن فردی در می یابد که شخص دیگری به طور منفی روی آن چیزی که او تعقیب میکند تأثیر گذاشته است.
تعریف مذاکره: مذاکره عبارت است از یک چانه زنی برای وصول به نتیجه قابل قبول برای طرفین. مذاکره به مفهوم برد دو طرف است.
ويژگي هاي بارز طرف هاي خارجي در مذاكره: ژاپني ها: تيمي و سازماندهي شده با تخصص هاي مختلف اقدام مي كنند. درپايان صورت جلسه اي را با انصاف تهيه و آنچه در مذاكره گذشته مي آورند. رونوشت اين صورت جلسه را از روند موفقيت يا شكست مذاكرات، براي اطلاع مدير خويش ارسال مي نمايند.
آلماني ها :منطقي هستند. نمايندگان شركت هاي كوچك و خانوادگي به راحتي قابل كار هستند اما شركت هاي بزرگي مانند زيمنس و … اهل بوروكراسي هستند.
تحقیق رشد رفتاری در 10 سالگی
تحقیق رنگ و شخصيت
خلاصه کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی به ضمیمه 170 تست همرا با کلید +pdf
در این نوشتار خلاصه دوازده فصل کتاب روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی همراه با تست های هر فصل به صورت تفکیکی جمع آوری شده است
دانلود خلاصه و چکیده روانشناسی عمومی حمزه گنجی
فرمت فایل:
تعداد صفحاتpdf :
71
حجم فایل:
9.67MB
معرفی کتاب:
مباحث و سرفصل های کتاب
فصل 1 :تعریف , تاریخچه , مکتبها , رشته ها , روشهای تحقیق و زمینه های مور مطالعه روان شناسی
فصل 2 : شرطی شدن و یادگیری
فصل 3 : عوامل موثر بر رفتار : توارث و محیط
فصل 4 : هوش
فصل 5 :حافظه و فراموشی
فصل 6 : ناکامی و تعارض
فصل 7 : احساس و ادراک
فصل 8 : انگیزش
فصل 9 : هیجان
فصل 10 :شخصیت
فصل 11 : اختلالهای رفتاری
فصل 12 : پایه های زیستی رفتار
تعداد سوالات: 175
تعداد صفحات: 28 (کلید و پاسخنامه ) + 37 (پرسشنامه و راهنما)
شامل: پرسشنامه و پاسخنامه + نحوه نمره گذاری و راهنما + مولفه + روایی و پایایی
نوع فایل: WORD
پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه توسط ميلون در سال 1987 تهيه شده است. اين پرسشنامه داراي 175 سئوال است كه به صورت بلي و خير پاسخ داده مي شود. اين پرسشنامه براي افراد 18 سال و بالاتر طراحي شده است. پرسشنامه چند محوري باليني ميلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصيت كه در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بكار مي رود. البته شاخص هاي ديگر نيز با استفاده از اين پرسشنامه مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اما در اين مطالعه فقط از آيتم هايي كه خوشه B و آيتم هايي كه روايي را مي سنجند استفاده شد.
پاورپوینت (اسلاید) اصول تربیتی کانت
این مجموعه بی نظیر شامل 36 آزمایش و گزارش کار روانشناسی تجربی تایپ شده و قابل ویرایش در برنامه ورد (در قالب فایل هم doc و هم pdf) به همراه مقدمه،شرح آزمایش، مواد و وسایل مورد نیاز، تحلیل نتایج،نتیجه گیری، منابع و... جهت دانشجویان عزیز تهیه گردیده است.
فهرست آزمایشات و گزارش کار روانشناسی موجود در این مجموعه:
تحقیق بهداشت ايمني و خدمات رفاهي
تحقیق رنگها در زندگی انسان
راهبردهاي مورد استفاده:
تكليف منزل: تكميل دستورالعمل مربوط به مدل زيستي رواني اجتماعي و خريداري كتابچة راهنماي همراه با آن.
قسمتی از متن فایل دانلودی:
هوش چندگانه چیست؟
هوارد گاردنرمتولد 1943 پنسیلوانیا است. والدینش چون یهودی بودند؛در سال 1938 از هامبورگ به آمریکا مهاجرت کردند.او به دانشگاه هاروارد رفت در رشته حقوق تحصیل کند ، اما خوشبختانه اریک اریکسون معلم او شد و وی را به روانشناسی و علوم اجتماعی علاقه مند کرد و به قول خود گاردنر بر پای تحقیقات او مهر تاییدزد. وی از جروم برونر و دیوید رایزمن نیز تأثیر پذیرفت. در سال 1965 با عنوان دانشجوی ممتاز فارغ التحصیل شد. در 1971 PhD خود را گرفت و با دیوید پرکینز در پروژه زیرو همکار شد و در ضمن به کرسی استادی آموزش در هاروارد رسید. از مهمترین کارهای او میتوان به چارچوب های ذهن و نظریه هوشهای چندگانه اشاره کرد.
در حوزه روان شناسی و علوم رفتاری معمولا باور بر این است که هوش موجودیتی منفرد است که به ارث میرسد و انسانها مانند لوح سفیدی هستند که هر چیزی را در صورتی که به شیوه ای مناسب ارائه شود، میتوان به آنها آموزش داد. تحقیقات اخیر نشان میدهد که عکس این مسأله صادق است و هوش های چندگانه وجود دارد که کاملا از یکدیگر مستقل هستند. گاردنر هوش را "ظرفیتی برای حل مسائل یا تطبیق ساختهها متناسب با مجموعه فرهنگی " میداند. گاردنر هفت هوش معرفی میکند، دو تای اول در مدرسه به دست میآید. سه تای بعدی مربوط به هنر است و دو تای پایانی شخصی.
در کتاب چارچوب های ذهن گاردنر با هوش های شخصی به عنوان یک کل برخورد میکند؛ چرا که بسیار به هم نزدیکند و هماهنگ عمل میکنند. افراد ترکیب یگانه ای از هوشها دارند و این هوشها بدون جهت گیری اخلاقی است و میتواند برای مقاصد خوب یا بد بکار آید. نظریه گاردنر در روان شناسی جایگاه معتبری به دست نیاورده است ولی به شدت مورد توجه معلمان قرار گرفته است. در اصل این تئوری، هفت روش تدریس به جای یکی را امکان پذیر میکند؛ یعنی میتوان ذهن را در زمینه ای که آماده است، تحریک کرد و با شیوه ای که مورد علاقه دانش آموز است پیش رفت. توصیه های گاردنر: "معلمان باید توجه خود را به همه هوشها معطوف کنند." "باید آموزش و اخلاقیات را به یکدیگر گره زد.
انواع هوش چندگانه کدامند؟
هوش دیداری / فضایی
این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های دارای این نوع هوش ، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات ،نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان میآید.
مهارت های آنها شامل موارد زیر است:
ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل ها، حس جهت شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساختن استعارهها و تمثیل های تصویری (احتمالا از طریق هنرهای تجسمی)،دستکاری کردن تصاویر، ساختن، تعمیر کردن و طراحی وسایل عملی، تفسیر تصاویر دیداری.
شغل های مناسب برای آنها عبارتند از:
دریانورد،مجسمه ساز، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معمار، طراح داخلی، مکانیک، مهندس
قسمتی از متن فایل دانلودی:
هـوش
در ابتدا آشنایی با انواع هوش و تعریفی از هوش:
تعريف هوش به سه دسته تقسيم مي شوند :
1) تربيتـي : كيفيتي است كه سبب موفقيت تحصيلي مي شود از اين رو آن را يك نوع استعداد تحصيلي تلقي ميكنند و مربيان تربيتي مدعي اند كه كودكان باهوش نمرات بهتري در دروس خود كسب مي كنند و پيشرفت تحصيلي آنان نسبت به كودكان كم هوش چشمگيرتر است.
2) تحليلـي : هوش به بخشهاي تشكيل دهنده اش تقسيم مي شود (تحليل مي شود).
3) كـاربردي : هوش پديده اي است كه از طريق آزمونهاي هوش سنجيده مي شود.
از ديدگاه ديگر هوش تقسيم مي شود به :
1-آمـوزشي : (ديدگاه وكسلر، ترمن، بينه و سيمون، پياژه و فراگرد هوش)
2-فيـزيولوژيكي ( هب، كتل، دو سطحي جنس )
1- ديدگاه آموزشي ( الف ) – وكسلر : از ديد وكسلر هوش نتيجه ي تأثير دايمي و متقابل فرد با محيط است و هوش توانايي كلي و جامع فرد براي اين كه به طور هدفمند رفتار كند و به طور منطقي بيانديشد و به طور مؤثر با محيط خود به مبادله بپردازد.
( ب ) – تـرمن : ظرفيت فرد در تفكر انـتزاعي است.
( ج ) – بيـنه و سيـمون : قابليت عمومي درك و استدلال است . درست قضاوت كردن، درست درك كردن و درست استدلال كردن فعاليتهاي بنيادي هوش هستند و هوش از 4 استعداد، تركيب يافته است :1 - فهم- 2- ابتكار - 3- انتزاع 4- توجيه فكر.
( د ) : پيـاژه : استعداد انطباق با محيط است.
( ه ) : نظريه ي فراگرد هوش : پيچيدگي خيلي زياد در يك وضعيت به عدم اطمينان و ناراحتي
مي انجامد. افراد تيزهوش قادرند اطلاعات خود را به روشهايي سازمان دهند كه عدم اطمينان را كاهش مي دهد. (كاهش پيچيدگي) پس هوش شامل كاهش پيچيدگي از طريق انتخاب، دسته بندي و ساخت دهي و اطلاعات مي شود و افراد تيزهوش كساني هستند كه زودتر و كارآمدتر از ديگران اين كار را انجام مي دهند.
2- ديدگاه فيزيولوژيستي : ( الف ) : هوش BوA ( هِب ) :
كودك هنگام تولد توانايي بالقوه اي براي رشد ذهني را دارا است چنانچه محيط براي به فعل درآمدن اين توانايي فراهم نباشد در روند رشد ذهني وقفه ايجاد خواهد شد. چنانچه توانايي بالقوه ذهني در سطح پاييني باشد، محيط نمي تواند ضريب هوشي بالايي را براي فرد تدارك ببيند از اين رو توارث دامنه رشد هوشي را مشخص مي كند
با توجه به اين تعاريف هوش A :
توانايي ذاتي فرد براي رشد استعداد ذهني است و هوش B سطحي است كه رشد ذهني به آن خواهد رسيد؛ هوش A قابل اندازه گيري نيست، چون كنش ذهني نوزاد قابل اندازه گيري و مشاهده نمي باشد از اين رو ضريب هوشي، فقط هوش B را اندازه مي گيرد هوش AوB به طور كامل و مستقل از يكديگر نيستند و هوش A به رشد هوش B كمك مي كند و يكي از عوامل لازم در تشكيل آن تلقي مي شود.
ب). هوش سيال و متبلور ( كتل ) : كتل وجود دو جزء عمده در فعاليت هوشي را تحت عنوان هوشي سيال و هوش متبلور فرض كرده است.
تحقیق افسردگي در نابيناييان
تحقیق آرايشگري