اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود تحقیق علم روانشناسی


تحقیق علم روانشناسی

 

عنوان تحقیق:علم روانشناسی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 29
 
 
بخشی از ابتدای تحقیق:
 
روانشناسی تقریباً با همه جنبه های زندگی ما ارتباط دارد. به همان اندازه که جامعه پیچیده شده، روانشناسی هم به صورت روز افزونی، نقش مهم تری در حل مسائل آدمی بازی کرده است. روانشناسان با انواع بسیاری از رفتارها سروکار دارند که برخی از آن ها از اهمیت گسترده ای برخوردارند:
کدام شیوه های فرزند پروری به شادکامی و کارآمدی در دوره بزرگسالی می انجامد؟ چگونه می توان از پیدایش بیماری های روانی پیشگیری کرد؟ برای ریشه کن کردن پیش داوری نژادی چه می توان کرد؟ کدام شرایط خانوادگی و اجتماعی مشوق پرخاشگری، از خود بیگانگی و بزهکاری است؟ چگونه می توان به یک بیمار درمان ناپذیر کمک کرد که با آرامش خاطر بمیرد؟ روان درمانی تا چه اندازه در درمان الکلیسم مؤثر است؟ آیا می توان با استفاده از داروهایی که موجب تسهیل انتقال عصبی می شوند حافظه را بهتر کرد؟
روانشناسان با مطالعه این مسایل و مسایل فراوان دیگر سروکار دارند...

دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض


دانلود پاورپوینت مدیریت تعارض

 

عنوان پاورپوینت:مدیریت تعارض
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 57
 
 

قسمتی از مطالب پاورپوینت مدیریت تعارض:

تعارض چه زمانی رخ می دهد؟ تعارض‌ زمانی‌ رخ‌ می ‌دهد که‌ دو یا چند نفر از افراد در مقابل‌ یکدیگر قرار گیرند، زیرا نیازها، خواسته‌ها، اهداف‌ و ارزش های‌ آن ها متفاوت‌ است. تعارض‌ فرایندی‌ است‌ که‌ در آن‌ فردی‌ در می‌ یابد که‌ شخص دیگری‌ به‌ طور منفی‌ روی‌ آن‌ چیزی‌ که‌ او تعقیب‌ می‌کند تأثیر گذاشته‌ است.‌

تعریف مذاکره: مذاکره عبارت است از یک چانه زنی برای وصول به نتیجه قابل قبول برای طرفین. مذاکره به مفهوم برد دو طرف است.

ويژگي هاي بارز طرف هاي خارجي در مذاكره: ژاپني ها: تيمي و سازماندهي شده با تخصص هاي مختلف اقدام مي كنند. درپايان صورت جلسه اي را با انصاف تهيه و آنچه در مذاكره گذشته مي آورند. رونوشت اين صورت جلسه را از روند موفقيت يا شكست مذاكرات، براي اطلاع مدير خويش ارسال مي نمايند.

آلماني ها :منطقي هستند. نمايندگان شركت هاي كوچك و خانوادگي به راحتي قابل كار هستند اما شركت هاي بزرگي مانند زيمنس و … اهل بوروكراسي هستند.

دانلود تحقیق رشد رفتاری در 10 سالگی


تحقیق رشد رفتاری در 10 سالگی

 

عنوان تحقیق:رشد رفتاری در 10 سالگی
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 16

 

بخشی از متن تحقیق:
 
این سن ، برترین سن است چون کودک در نزدیکی اوایل بلوغ نوجوانی است. رفتارهای ملایم و متعادل و خوبی را از خود نشان می دهد. اطاعت کردن، احساس رضایت کامل از زندگی، صمیمیت و محبت در این سن بارز است. در این زمینه بولهر دانشمند روان شناسی معتقد است که در این سن شباهت دختران و پسران در این سن ببیشتر است. برعکس گزل می گوید که در این سن دختران و پسران بالاترین تفاوت ها را با هم دارند و معتقد است که دختران از بلوغ اجتماعی بیشتری برخوردارند و به مسأله ازدواج فکر می کنند.
* رفتارهای غیر عادی کودکان و عقب ماندگی های ذهنی :
الف) واکنش های عصبی :
یکی از رفتارهای غیر عادی کودکان، واکنش عصبی است که حاصل تضادهای درونی است و درگیری فرد با عوامل محیطی است و از عوامل و عارضه آن ترس و اضطراب می باشد. چنانچه محیط خانواده نامساعد باشد که کودک به این اختلالات دچار می شود مشهور است که والدین کودکان عصبی تربیت می کنند چون والدین نخستین الگوهای فرزندان هستند. چنانچه محیط بعدی مثل کودکستان و دبستان نامساعد باشد در ساخت این واکنش نقش خواهند داشت و معلم عصبی ،شاگردان عصبی بار خواهد آورد.
واکنشهای عصبی بر دو قسم هستند :
الف)- واکنش های اضطرابی :
که در آن، ما کودک را مضطرب می بینیم مثل اختلال در خوابیدن و ترس هایی که کودک مطرح می کند، ترس هایی که در شب منجربه بیدار شدن کودک از خواب می شود و او پدر و مادر را بیدار می کند و اظهار می کند که خواب ترسناک دیده است که نشانگر اختلال اضطرابی است. همچنین ترس از حیوانات تخیلی و کارتون و فیلم هایی که کودک می بیند و روی او تأثیر می گذارد و او را با واکنش های اضطرابی روبه رو می کند.
ب)- واکنشهای غمگینی :
در این واکنش ،ما کودک را در حالت غمگین می بینیم. غمی در ذهن کودک سنگینی می کند که هر چه زودتر باید به غم موجود در ذهن آن ها پی برد و رسیدگی کرد. انزواطلبی کودک و دوری از والدین و به گوشه ای خزیدن و کمتر صحبت کردن و در جمع شرکت نکردن و بهانه گیری نشانه ای از این گونه اضطراب است. ممکن است ایجاد این اضطراب روابط مستبدانه ناجور و بی مهری ها نسبت به کودک باشد.
 

دانلود تحقیق رشد رفتاری در 10 سالگی
انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰

دانلود تحقیق رنگ و شخصيت


تحقیق رنگ و شخصيت

 

عنوان تحقیق:رنگ و شخصيت
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 15
 
 
بخشی از متن تحقیق رنگ و شخصيت:
 
در روانشناسي نوين «رنگ» و «رنگ ها» يكي از معيارهاي سنجش شخصيت به شمار مي آيند، چرا كه هر يك از آنها تأثير خاص روحي و جسمي را در يك فرد باقي گذارده و رنگ نشانگر وضعيت رواني و جسمي وي مي باشد. اين موضوع با توجه به پيشرفت هاي دو دانش فيزيولوژي و روانشناسي به اثبات رسيده است. ناگفته پيداست كه انسان از روزگاران بسيار دور تاكنون تحت نفوذ و تأثير رنگ هاي پيرامون خود بوده است و درصد سال اخير كه صنعت رنگ سازي به نقطه ي اوج تحول خود رسيده است، تأثير مزبور دو چندان شده و در همه اركان زندگي روحي ما رخنه كرده است پس از آزمايش معروف روشارخ در زمينه ي شناخت ضخصيت انسان از طريق لكه هاي رنگين جوهر، آزمايش اوشر جديدترين نظريه اي است كه در اين مورد ارائه گرديده است. بار علمي آزمايش لوشر و دستاوردهاي سرشار از كاميابي آن به حدي بوده است كه اينك آزمايش مزبور علاوه بر استفاده در موارد روانكاوي و روانشناسي در سيستم هاي استخدامي نيز به كار گرفته مي شود.
نتيجه گيري
از روزگاران بسيار دور اطراف ما را رنگها احاطه نموده به طوري كه استفاده از پارچه هاي رنگي و تزئيني در اختيار افراد ثروتمند بود در حالي كه بقيه ناچار بودند با پوشيدن پارچه هاي پنبه اي يا كتاني ساده پوست يا پشم حيوانات بسنده كنند. امروزه بشر هر چيزي را كه مي سازد داراي رنگ است علاوه بر اينكه رنگ آبي آسماني، رنگ سرخ غروب آفتاب و رنگ سبز درختان و تمام رنگ هاي طبيعي را در اختيار داريم اشياء ديگر مثل چراغ هاي نئون،‌ تصاوير نقاشي و تلويزيون رنگي ما را شيفته ي خود مي سازد و در نتيجه يك توليد كننده ي شكر مي داند كه بايد شكر خود را در يك بسته ي آبي رنگ و يا حداقل داراي يك زمينه ي آبي عرضه كند و به هيچ وجه از رنگ سبز استفاده نكند چون احساس فيزيولوژي انسان در رابطه با رنگ آبي شيريني است از سوي ديگر رنگ سبز يك احساس را در انسان پديد مي آورد يا شركت هواپيمايي كه مسافرانش حاضر نيستند با شركت هواپيمايي ديگري پرواز كنند شايد به اين خاطر باشد كه آنها از خدمات يك مشاور شايسته ي رنگ استفاده نكرده اند. در اين صورت اضطرابات ناشي از پرواز و فشار عصبي بيشتري بر آنها وارد مي شود با انتخاب رنگ مناسب مي توان از سستي و خستگي كاست. آمادگي و يادگيري و فعاليت را افزايش داد و سردي و گرمي محيط را متناسب ساخت مثلاً زنگ زرد تراكمي از سفيدي و رنگ خوشحالي و شادابي، نشاط و آرامش است. يا رنگ قرمز فشار خون را بالا مي برد و تنفس را كاهش مي دهد يا رنگ آبي نياز به آرامش كامل و خشنودي خاطر و علاقه ي زياد به دوستان و نزديكان مي باشد و بقيه ي رنگها هم خصوصيات مختص خودش را دارد. پس رنگها در روحيات افراد نقش بسزايي داشته و در يادگيري دانش آموزان تأثير دارد.
 

دانلود تحقیق رنگ و شخصيت
انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی


خلاصه کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی به ضمیمه 170 تست همرا با کلید +pdf

در این نوشتار خلاصه دوازده فصل کتاب روانشناسی عمومی دکتر حمزه گنجی همراه با تست های هر فصل به صورت تفکیکی جمع آوری شده است

 

دانلود خلاصه و چکیده روانشناسی عمومی حمزه گنجی

 

فرمت فایل:

pdf

تعداد صفحاتpdf :

71

حجم فایل:


9.67MB

معرفی کتاب:

مباحث و سرفصل های کتاب

فصل 1 :تعریف , تاریخچه , مکتبها , رشته ها , روشهای تحقیق و زمینه های مور مطالعه روان شناسی
فصل 2 : شرطی شدن و یادگیری
فصل 3 : عوامل موثر بر رفتار : توارث و محیط
فصل 4 : هوش
فصل 5 :حافظه و فراموشی
فصل 6 : ناکامی و تعارض
فصل 7 : احساس و ادراک
فصل 8 : انگیزش
فصل 9 : هیجان
فصل 10 :شخصیت
فصل 11 : اختلالهای رفتاری
فصل 12 : پایه های زیستی رفتار

دانلود خلاصه کتاب روانشناسی عمومی حمزه گنجی
انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود پرسشنامه نحوه نمره گذاری آزمون میلون


پرسشنامه نحوه نمره گذاری آزمون میلون
 
 
عنوان پرسشنامه:نحوه نمره گذاری آزمون میلون
 
 

تعداد سوالات: 175

تعداد صفحات: 28 (کلید و پاسخنامه ) + 37 (پرسشنامه و راهنما)

شامل: پرسشنامه و پاسخنامه + نحوه نمره گذاری و راهنما + مولفه + روایی و پایایی

نوع فایل: WORD

 

پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه توسط ميلون در سال 1987 تهيه شده است. اين پرسشنامه داراي 175 سئوال است كه به صورت بلي و خير پاسخ داده مي شود. اين پرسشنامه براي افراد 18 سال و بالاتر طراحي شده است. پرسشنامه چند محوري باليني ميلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصيت كه در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بكار مي رود. البته شاخص هاي ديگر نيز با استفاده از اين پرسشنامه مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اما در اين مطالعه فقط از آيتم هايي كه خوشه B و آيتم هايي كه روايي را مي سنجند استفاده شد.

دانلود پرسشنامه نحوه نمره گذاری آزمون میلون
انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰

دانلود پاورپوینت (اسلاید) اصول تربیتی کانت


پاورپوینت (اسلاید) اصول تربیتی کانت

 

عنوان پاورپوینت:اصول تربیتی کانت
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 21
 
 
قسمتی از مطالب پاورپوینت اصول تربیتی کانت:
 
کانت میگوید: انسان؛ تنهاحیوانی است که نیازمندتربیت است. زیراانسان حیوانی است که شکفتن توانایی های طبیعی او برخلاف دیگر جانداران نادانسته وخودبه خودی صورت نمی گیرد بلکه نیازمند کوشش و آگاهی از غایت هستی اوست …فهرست مطالب:زندگی نامهفلسفه تعلیم وتربیت ازنظرکانتاصول تربیتی کانتآثار کانتآراء تربیتی کانتتنبیه و پاداش ازنظرکانتو …

دانلود پاورپوینت (اسلاید) اصول تربیتی کانت
انتشار : ۱ اسفند ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود مجموعه آزمایشات و گزارشات روانشناسی تجربی (شامل شرح 36 آزمایش) کاملترین مجموعه در اینترنت


مجموعه آزمایشات و گزارشات روانشناسی تجربی (شامل شرح 36 آزمایش) کاملترین مجموعه در اینترنت

 

این مجموعه بی نظیر شامل 36 آزمایش و گزارش کار روانشناسی تجربی تایپ شده و قابل ویرایش در برنامه ورد (در قالب فایل هم doc و هم pdf) به همراه مقدمه،شرح آزمایش، مواد و وسایل مورد نیاز، تحلیل نتایج،نتیجه گیری، منابع و... جهت دانشجویان عزیز تهیه گردیده است.

 

فهرست آزمایشات و گزارش کار روانشناسی موجود در این مجموعه:

 

  1. آزمایش اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد
  2. آزمایش تضادها و پس تصویرها
  3. آزمایش تعارض
  4. آزمایش حافظه تجسمی
  5. آزمایش حل مسأله
  6. آزمایش دقت مسیر
  7. آزمایش شایعه
  8. آزمایش منع بعدی
  9. آزمایش منبع قبلی
  10. آزمایش احساس سرما و گرما
  11. آزمایش اثرکارمضاعف وحواسپرتی برکارآیی
  12. آزمایش اثرپس تصویری
  13. آزمایش حرکت ظاهری
  14. آزمایش جامعه سنجی
  15. آزمایش تخمین زمان
  16. آزمایش ترسیم در آینه
  17. آزمایش بیوفیدبک
  18. آزمایش اندازه گیری زمان واکنش
  19. آزمایش حافظه بصری کیم
  20. آزمایش یادگیری فشرده و یادگیری توزیعی
  21. آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا
  22. آزمایش واکنش در مقابل ترس خشم و شادی
  23. آزمایش سنجش آستانه ها
  24. آزمایش ماز U شکل
  25. آزمایش سنجش خطای ادراکی مولر
  26. آزمایش سنجش دقت حرکات ساده توسط لرزش سنج پیرون
  27. آزمایش شرطی سازی
  28. آزمایش یادگیری انتقال دوجانبه
  29. آزمایش سنجش دقّت توسّط تخمین فاصله
  30. آزمایش ارزیابی آستانه‌ی تشخیص نور چشمک‌زن
  31. آزمایش بررسی مهارت‌های حرکتی و هماهنگی چشم و دست
  32. آزمایش تست سرعت ضربه‌زدن
  33. آزمایش تست کوررنگی ایشاهارا
  34. آزمایش تست هوش ریون پیشرفته
  35. آزمایش آستانه ادراکی حساسیت پوستی یا آستانه تشخیصی
  36. آزمایش آستانه ادراکی سوسو
  37. آشنایی با دستگاه های اندازه گیری آزمایشات روانشناسی

دانلود مجموعه آزمایشات و گزارشات روانشناسی تجربی (شامل شرح 36 آزمایش) کاملترین مجموعه در اینترنت
انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

دانلود تحقیق بهداشت ايمني و خدمات رفاهي


تحقیق بهداشت ايمني و خدمات رفاهي

 

عنوان تحقیق:بهداشت ايمني و خدمات رفاهي
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 20
 
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
بهداشت و ايمني كاركنان يك موضوع در حال رشد سازماني است. كارفرمايان علاقه زيادي را به موضوع بهبود وضعيت كاركنان نشان ميدهند و منابع زيادي را براي اين كار صرف كنند. هر ساله حوادث محيط هاي كاري هزاران نفر از كاركنان را به قتل ميرساند و بيش از ميليون ها نفر از ناقص العضو ميكنند. اين پيامد ها اثر سوئي را بر روي بهره وري ميگذارد. هزينه هاي ناشي از حوادث در محيط كاري دائماً در حال افزايش است. طبق تخمين هاي يك محقق در سال 1984، حوادث محيط كاري 33 ميليون دلار هزينه براي دولت ايالات متحده به همراه داشته است. تخمين هاي ديگر نيز در اين زمينه وجود دارند مانند 51 ميليون دلار هزينه تقريبي، مخارج پزشكي، خسارات وارده به دارايي ها و هزينه هاي بيمه گرديد.
از سال 1900 حوادث صنعتي در مقايسه با ساير حوادث نظير جنگ ها و حوادث طبيعي، مسئول بيشتر مرگ و ميرها بوده است. اين آمارهاي تكان دهنده باعث شد تا اذهان به اين امر توجه كنند حادثه هايي نظير نشت گازهاي سمي در سال 1984 در بوپال هند كه بالغ بر 2500 نفر را از بين برد و تقريباً بيش از 000/20 نفر را مصدوم كرد. از دلايل عمده توجه شديد به بهداشت و ايمني محيط كار ميباشند. علاوه بر اين قوانين ملي و محلي مختلفي براي رفاه كاركنان وضع شده اند كه به موجب آن كارفرمايان مجبورند مجموعه اي از استاندارد هاي بهداشت و ايمني را به كار گيرند.
ايجاد شرايط كاري بهداشتي وايمني به همكاري مداوم كاركنان و كارفرمايان احتياج دارد. حادثه ها اغلب ناشي از افراد ميباشند نه تجهيزات، تجهيزات بهداشتي فراهم شده توسط كارفرما نظير عينك ايمني مانع از بروز حوادث نخواهند شد مگر اينكه كاركنان آنها را مورد استفاده قرار دهند.
تدارك محيط هاي بهداشتي و ايمني يك فرآيند دو طرفه ميباشد. ابتدا استاندارد هاي تعيين شده دولتي بايد شناخته و به كار گرفته شوند و بر اساس آن بازرسي صورت گيرد. بعد كاركنان و كارفرمايان بايد در طراحي، استقرار و اداره برنامه هاي بهداشت وايمني به طور مداوم همكاري نمايند. اين فصل، دلايل حوادث، نقش دولت در استقرار محيط كاري ايمن و برنامه هاي مختلف موسسات صنعتي براي ايجاد شرايط بهداشتي وايمني براي كاركنانش را مورد بحث قرار ميدهد.
 

دانلود تحقیق بهداشت ايمني و خدمات رفاهي
انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

دانلود تحقیق رنگها در زندگی انسان


تحقیق رنگها در زندگی انسان

 

عنوان تحقیق:رنگها در زندگی انسان
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 14
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
رنگ در زندگي انسان داراي مفهوم و اهميت ويژه اي بوده و جايگاه خاصي دارد. درواقع رنگ موهبتي الهي است تا با آن زندگي جالب تر و زيباتر شود. جهان بدون رنگ امكان پذير نيست و زندگي بدون رنگ دچار اختلال شده وخسارت مي بيند. كليه ارتباطات به كمك رنگ صورت مي گيرد.
انتخاب رنگ و ترجيح آن به رنگي ديگر امري طبيعي است. رنگ معياري است براي شناخت شخصيت افراد. امروزه بيش از هر چيز اثرات رواني رنگ روي كودكان ‎‎نوجوانان وجوانان مورد مطالعه قرار گرفته و جاذبه ودافعه آنها در پذيرش رنگ ها بررسي مي شود. كودكان به رنگ هاي زنده ( گرم ) و شاد توجه وعلاقه بيشتري نشان مي دهند. جوانان به رنگهاي شاد و ملايم تمايل داشته بتدريج و با افزايش سن معمولا رنگ هاي آبي و سبز را به رنگ هاي گرم ترجيح مي دهند. ولي افراد مسن تر بيشتر به رنگ هاي تيره علاقه نشان ميدهند. اين موضوع كما بيش در تمام نقاط دنيا وجود دارد. پس مي توان سن افراد را در ترجيحات رنگي موثر دانست.
بررسي ها نشان داده جنسيت يكي ديگر از عوامل موثر در انتخاب رنگ مي باشد. مثلا پسران بيشتر رنگ هاي آبي و سبز را انتخاب مي كنند در حاليكه دختران رنگ هاي زرد و قرمز را بر مي گزينند .
از ديگر عوامل موثر در انتخاب و ترجيحات رنگ بايد فرهنگ و باورهاي سنتي - خصوصيات رواني - اجتماعي - شرايط اقتصادي - موقعيت جغرافيايي و شرايط آب و هوايي برشمرد .
اعجاز رنگ ها وخواص درماني آن بر هيچ كس پوشيده نيست بسياري از بيماري هاي جسمي ورواني به كمك رنگ ها درمان مي شوند. مثلا افراد افسرده با پوشيدن لباس به رنگ هاي روشن احساس شادابي كرده به زندگي اميد پيدا مي كنند . افراد عصبي با تماشاي طبيعت سر سبز و جلوه هاي زيباي آن آرامش مي يابند.
برخي رنگها اثرات قابل پيش بيني بر روي سيستم عصبي خودكار دارند . به طوريكه فشارخون - نبض و تعداد تنفس را تحت تاثير قرار مي دهند.
با توجه به مسايل شهرنشيني و زندگي ماشيني عصر جديد و دور شدن انسان از محيط طبيعي زندگي ، و فعاليت در فضاهاي بسته ، بيش از هر زمان ديگر تحت تاثير فشارهاي عصبي ، رواني و جسماني قرار گرفته است. يكي از راه هاي باز گرداندن آرامش و سازگاري، استفاده از رنگ هاي مناسب در پوشاك و لوازم زندگي و محيط فعاليت است. رفتارهاي اجتماعي نيز تحت تاثير رنگها قرار مي گيرند . روان شناسان مي گويند با كاربرد صحيح رنگ مي توان بسياري از نا هنجاري هاي رفتاري را اصلاح كرد. اين موضوع در بين قشرهاي مختلف اجتماع از جمله كارگران ، ورزشكاران، پزشكان ، دانش آموزان و غيره مورد بررسي قرار گرفته و تاييد شده است . استفاده از رنگ هاي مناسب در فضاهاي كاري و آموزشي مي تواند در كاهش ناسازگاري ها و پرخاشگري هاي دانش‌آموزان موثر واقع شود
 

 

دانلود پروتكل گروه‌ درمانی اختلال‌های افسردگي و هراس اجتماعي به‌ صورت همبود


پروتكل گروه‌ درمانی اختلال‌های افسردگي و هراس اجتماعي به‌ صورت همبود

 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 14
 
 

راهبردهاي مورد استفاده:

 

  1. آشنایی درمانگر و افراد گروه با يكديگر.
  2. بيان قواعد «گروهي».
  3. بيان محرمانه بودن، رازداری و اعتماد به يكديگر.
  4. مقياس‌هاي وارسي و درجه‌بندي.
  5. تعيين تكليف منزل.
  6. پرداختن به تكاليف فراموش‌شدة قبلي.
  • معرفي رويكرد شناخت- رفتار درماني به افسردگي و هراس اجتماعي.
  1. مداخله‌هاي رفتاري: فعال‌سازي و مواجهه.
  2. مداخله‌هاي شناختي.
  • تشريح مدل زيستي رواني اجتماعي افسردگي و هراس اجتماعي، و معرفي پنج مؤلفه زير:
  1. رفتار؛
  2. افكار؛
  3. هيجان‌ها؛
  4. زيست‌شناسي؛
  5. محيط.
  • مروري بر هراس اجتماعي با تأكيد بر موارد زير:
  1. ماهيت ترس و اضطراب اجتماعي (براي مثال ذكر اين نكته كه گاهي اضطراب اجتماعي بهنجار است و در بقاي انسان نقش دارد).
  2. كج‌فهمي‌ها و فهم نادرست ترس و اضطراب اجتماعي.
  3. سه مؤلفة‌ ترس (فيزيكي، شناختي و رفتاري).

تكليف منزل: تكميل دستورالعمل مربوط به مدل زيستي رواني اجتماعي و خريداري كتابچة راهنماي همراه با آن.

دانلود پروتكل گروه‌ درمانی اختلال‌های افسردگي و هراس اجتماعي به‌ صورت همبود
انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

برچسب های مهم

دانلود تحقیق هوش چندگانه


تحقیق هوش چندگانه

 

عنوان تحقیق:هوش چندگانه
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 20
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

هوش چندگانه چیست؟

هوارد گاردنرمتولد 1943 پنسیلوانیا است. والدینش چون یهودی بودند؛در سال 1938 از هامبورگ به آمریکا مهاجرت کردند.او به دانشگاه هاروارد رفت در رشته حقوق تحصیل کند ، اما خوشبختانه اریک اریکسون معلم او شد و وی را به روانشناسی و علوم اجتماعی علاقه مند کرد و به قول خود گاردنر بر پای تحقیقات او مهر تاییدزد. وی از جروم برونر و دیوید رایزمن نیز تأثیر پذیرفت. در سال 1965 با عنوان دانشجوی ممتاز فارغ التحصیل شد. در 1971 PhD خود را گرفت و با دیوید پرکینز در پروژه زیرو همکار شد و در ضمن به کرسی استادی آموزش در هاروارد رسید. از مهمترین کارهای او می‌توان به چارچوب های ذهن و نظریه هوشهای چندگانه اشاره کرد.

در حوزه روان شناسی و علوم رفتاری معمولا باور بر این است که هوش موجودیتی منفرد است که به ارث می‌رسد و انسانها مانند لوح سفیدی هستند که هر چیزی را در صورتی که به شیوه ای مناسب ارائه شود، می‌توان به آنها آموزش داد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که عکس این مسأله صادق است و هوش های چندگانه وجود دارد که کاملا از یکدیگر مستقل هستند. گاردنر هوش را "ظرفیتی برای حل مسائل یا تطبیق ساخته‌ها متناسب با مجموعه فرهنگی " می‌داند. گاردنر هفت هوش معرفی می‌کند، دو تای اول در مدرسه به دست می‌آید. سه تای بعدی مربوط به هنر است و دو تای پایانی شخصی.

در کتاب چارچوب های ذهن گاردنر با هوش های شخصی به عنوان یک کل برخورد می‌کند؛ چرا که بسیار به هم نزدیکند و هماهنگ عمل می‌کنند. افراد ترکیب یگانه ای از هوش‌ها دارند و این هوش‌ها بدون جهت گیری اخلاقی است و می‌تواند برای مقاصد خوب یا بد بکار آید. نظریه گاردنر در روان شناسی جایگاه معتبری به دست نیاورده است ولی به شدت مورد توجه معلمان قرار گرفته است. در اصل این تئوری، هفت روش تدریس به جای یکی را امکان پذیر می‌کند؛ یعنی می‌توان ذهن را در زمینه ای که آماده است، تحریک کرد و با شیوه ای که مورد علاقه دانش آموز است پیش رفت. توصیه های گاردنر: "معلمان باید توجه خود را به همه هوش‌ها معطوف کنند." "باید آموزش و اخلاقیات را به یکدیگر گره زد.

انواع هوش چندگانه کدامند؟

هوش دیداری / فضایی

این نوع هوش توانایی درک پدیده های بصری است. یادگیرنده های دارای این نوع هوش ، گرایش دارند که با تصاویر فکر کنند و برای به دست آوردن اطلاعات ،نیاز دارند یک تصویر ذهنی واضح ایجاد کنند. آنها از نگاه کردن به نقشه ها، نمودارها، تصاویر، ویدیو و فیلم خوششان می‌آید.

مهارت های آنها شامل موارد زیر است:

ساختن پازل، خواندن، نوشتن، درک نمودارها و شکل ها، حس جهت شناسی خوب، طراحی، نقاشی، ساختن استعاره‌ها و تمثیل های تصویری (احتمالا از طریق هنرهای تجسمی)،دستکاری کردن تصاویر، ساختن، تعمیر کردن و طراحی وسایل عملی، تفسیر تصاویر دیداری.

شغل های مناسب برای آنها عبارتند از:

دریانورد،مجسمه ساز، هنرمند تجسمی، مخترع، کاشف، معمار، طراح داخلی، مکانیک، مهندس

دانلود تحقیق هوش چندگانه
انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

دانلود تحقیق هوش و خلاقيت


تحقیق هوش و خلاقيت

 

عنوان تحقیق:هوش و خلاقيت
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 15
 
 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

هـوش

در ابتدا آشنایی با انواع هوش و تعریفی از هوش:

تعريف هوش به سه دسته تقسيم مي شوند :

 

1) تربيتـي : كيفيتي است كه سبب موفقيت تحصيلي مي شود از اين رو آن را يك نوع استعداد تحصيلي تلقي ميكنند و مربيان تربيتي مدعي اند كه كودكان باهوش نمرات بهتري در دروس خود كسب مي كنند و پيشرفت تحصيلي آنان نسبت به كودكان كم هوش چشمگيرتر است.

2) تحليلـي : هوش به بخشهاي تشكيل دهنده اش تقسيم مي شود (تحليل مي شود).

3) كـاربردي : هوش پديده اي است كه از طريق آزمونهاي هوش سنجيده مي شود.

از ديدگاه ديگر هوش تقسيم مي شود به :

 

1-آمـوزشي : (ديدگاه وكسلر، ترمن، بينه و سيمون، پياژه و فراگرد هوش)

2-فيـزيولوژيكي ( هب، كتل، دو سطحي جنس )

1- ديدگاه آموزشي ( الف ) – وكسلر : از ديد وكسلر هوش نتيجه ي تأثير دايمي و متقابل فرد با محيط است و هوش توانايي كلي و جامع فرد براي اين كه به طور هدفمند رفتار كند و به طور منطقي بيانديشد و به طور مؤثر با محيط خود به مبادله بپردازد.

( ب ) – تـرمن : ظرفيت فرد در تفكر انـتزاعي است.

( ج ) – بيـنه و سيـمون : قابليت عمومي درك و استدلال است . درست قضاوت كردن، درست درك كردن و درست استدلال كردن فعاليتهاي بنيادي هوش هستند و هوش از 4 استعداد، تركيب يافته است :1 - فهم- 2- ابتكار - 3- انتزاع 4- توجيه فكر.

( د ) : پيـاژه : استعداد انطباق با محيط است.

( ه ) : نظريه ي فراگرد هوش : پيچيدگي خيلي زياد در يك وضعيت به عدم اطمينان و ناراحتي

مي انجامد. افراد تيزهوش قادرند اطلاعات خود را به روشهايي سازمان دهند كه عدم اطمينان را كاهش مي دهد. (كاهش پيچيدگي) پس هوش شامل كاهش پيچيدگي از طريق انتخاب، دسته بندي و ساخت دهي و اطلاعات مي شود و افراد تيزهوش كساني هستند كه زودتر و كارآمدتر از ديگران اين كار را انجام مي دهند.

2- ديدگاه فيزيولوژيستي : ( الف ) : هوش BوA ( هِب ) :

كودك هنگام تولد توانايي بالقوه اي براي رشد ذهني را دارا است چنانچه محيط براي به فعل درآمدن اين توانايي فراهم نباشد در روند رشد ذهني وقفه ايجاد خواهد شد. چنانچه توانايي بالقوه ذهني در سطح پاييني باشد، محيط نمي تواند ضريب هوشي بالايي را براي فرد تدارك ببيند از اين رو توارث دامنه رشد هوشي را مشخص مي كند

 

با توجه به اين تعاريف هوش A :

 

توانايي ذاتي فرد براي رشد استعداد ذهني است و هوش B سطحي است كه رشد ذهني به آن خواهد رسيد؛ هوش A قابل اندازه گيري نيست، چون كنش ذهني نوزاد قابل اندازه گيري و مشاهده نمي باشد از اين رو ضريب هوشي، فقط هوش B را اندازه مي گيرد هوش AوB به طور كامل و مستقل از يكديگر نيستند و هوش A به رشد هوش B كمك مي كند و يكي از عوامل لازم در تشكيل آن تلقي مي شود.

ب). هوش سيال و متبلور ( كتل ) : كتل وجود دو جزء عمده در فعاليت هوشي را تحت عنوان هوشي سيال و هوش متبلور فرض كرده است.

دانلود تحقیق افسردگي در نابيناييان


تحقیق افسردگي در نابيناييان

 

عنوان تحقیق:افسردگي در نابيناييان
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 19
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
در سال 1374 مطالعهاي مقدماتي و آزمايشي Pilot Study در زمينه افسردگي در نابينايان صورت گرفت. نتايج مقدماتي حاكي از اينكه نابينايان داراي افسردگي خفيفي هستند.
نتايج همچنان نشان داد كه دختران نابينا نسبت به پسران نابينا افسرده‌ترهستند. در اين تحقيق محدوديت‌هايي از جمله تهيه پرسشنامه به خط بريل و اجراي آن وجود داشت. اما مهمترين محدوديت حجم نمونه مي‌باشد كه در تحقيق جامعي كه در حال اجرا بود كل جامعه آماري نابينايان تحت پوشش بهزيستي و مراكز توانبخشي استان اصفهان مورد سنجش قرار گرفت.

افسردگي در پسران و دختران نابينا
دختران نابينا نسبت به پسران نابينا افسرده‌تر هستند.
مقدمه
همه علوم سعي دارند به گونه‌اي در حل مشكلات و مسائل زيستي بشري نقشي بر عهده بگيرند و بشر را در دست يافتن به آمال و هدفهايش ياري دهند. تحقق اين امر بدون تحقيق و پژوهش پيرامون مشكلات زندگي انساني غير‌ممكن به نظر مي‌رسد و مي‌توان گفت جامعه‌اي به ترقي و درجات بالاي علمي دست خواهد يافت كه از تمام نيروهاي انساني خود براي پيشبرد اهدافش استفاده نمايد.
اصولاٌ اگر اين نظريه علمي را بپذيريم كه ضعف و ناتواني هر انساني در پاره‌اي از فعاليتها سد پيشرفت و توانمندي او در ساير جنبه‌هاي ذهني و عملي نيست ناگزير بايد اين نكته را نيز بپذيريم كه توجه و رسيدگي به مشكلات انسانهاي معلول گامي در جهت رسيدن به جامعه‌اي مترقي و سالم است.
از جمله افراد معلول نابينايان هستند كه بخشي از هر جامعه را تشكيل مي‌دهند. اين گروه به علت نقص عضو از كارآيي لازم مؤثر در مديريت جامعه محروم مانده‌اند، در صورتي كه با آموزش صحيح و مناسب و با تقويت ديگر حواس خود مي‌توانند به نحوي از انحنا در عرصه فعاليتهاي اجتماعي نقشي بر عهده بگيرند. بنابراين توجه به مشكلات اين افراد براي توسعه و تقويت نيروهاي فعال جامعه و نهايتاٌ پيشرفت كشور بايد بيش از بيش جدي گرفته شود. البته نابينايان به علت نقص عضو با مشكلاتي مواجه هستند و مشكلات رواني افراد را مي‌توان سرچشمه ساير مشكلات آنان دانست. به اين ترتيب رسيدگي به مسائل و اقدام براي رفع گرفتاري‌هاي اين قشر زواياي گوناگون از جمله تأمين رفاه بيشتر آنان مي‌تواند در رسانيدن اين افراد به سطحي قابل قبول از توانايي كه منجر به استفاده از استعدادها و توانمندي‌هايشان شود، ضروري است.

دانلود تحقیق افسردگي در نابيناييان
انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰

دانلود تحقیق آرايشگري


تحقیق آرايشگري

عنوان تحقیق:آرايشگري
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 17
 
 
بخشی از متن تحقیق:
 
مقدمه
به نام يگانه عالم خالق زيبايي ها
عشق و زيبايي صفات الهي است كه از بدو خلقت در انسان به وديعه گذشته شده است. انسان هميشه سعي داشته و در اين راه همواره كوشيده كه بر زيبايي هايي كه خداوند به او ارزاني داشته بيفزايد. چهره پردازي يا آرايشگري هندي است كه به منظور ايجاد تعادل يا زيبايي چهره از آن استفاده مي شود. اين هنر بر پايه ي نقاشي استوار بوده و با اتكا به علوم روانشناسي، جامعه شناسي، تاريخ عمومي، تكنولوژي و آشنايي با ساختمان پوست و مو همچنين بهره بردن از مواد شيميايي و غيرشيميايي و رنگ هاي غيرمضر براي پوست و مو و استفاده از ابزارآلات ويژه و وسايل الكترونيكي و مكانيكي در خدمت ابزار جامعه مي باشد. ريشه و اصل پيدايش گريم را در دوران قاي ابتدايي در مراسم آييني مي توان جست. در اين مراسم از گريم به شكل بسيار ابتدايي با رنگ هاي معدني و يا عصاره ي گياهان رنگ آميزي مي كردند. مصدر كلمه ي گريم به معناي خطوط پيري بر چهره انداختن تا آراستن چهره براي تئاتر و سينما است و صنعت فاعلي آن را گريمور مي نامند. بوم گريمور چهره ي بازيگر است. همانطور كه قبلاً اشاره شد اين هنر بر پايه ي نقاشي استوار است. گريمور يا رنگ آميزي چهره به وسيله ي قلم مو و نوك انگشتان با رنگ و روغن مخصوص چهره با ايجاد خطوط سايه و روشن شخصيتي را بر چهره ي بازيگري آفرينده گريم 2 نوع است. نوع اول گريم صحنه كه شامل تئاتر، اُپرا و باله است و نوع دوم اكران كه شامل تئاتر، تلويزيون و عكاسي است. (البته در بعضي از مواقع در هنر آرايشگري از گريم و متعادل سازي در چهره بهره مي برند.) گريم بازيگر را قادر به ايفاي نقش هايي نموده است كه بدون استفاده از آن خصوصيات جسماني، چهره اي، بازيگري توانسته است مانعي جدي براي ارائه ي نقش به صورت كامل باشد. آرايشگر توانا مي تواند با چهره پردازي درست و ساير روش ها براي نقاط مختلف صورت از چهره اي بسيار معمولي صورتي زيبا بسازد. اين كار نياز به داشتن تكنيك گريم از سوي آرايشگر دارد. گريمور، گريم تئاتر را به دو طريق مي تواند فرا گيرد:
1ـ آموختن گريم بر چهره ي خود
2ـ آموختن گريم بر چهره ي ديگران
آموختن طريق يك، خاص بازيگر تئاتر است. يك بازيگر تئاتر از زمان شروع آموختن رشته ي بازيگري چه در دانشگاه، چه به شكل آماتور، بايد رشته ي گريم را همزمان در كنار رشته ي بازيگري فرا گيرد. چهره ي فرد را از حالات و ميميك بشناسد. عضو متناسب يا نامتناسب خود را تشخيص دهد تا بتواند در نقش آفريدن از آن ها بهره ببرد. آموختن طريق 2 خاص گريمور است كه موظف به انجام گريم بر چهره ي بازيگر است و به طور كلي با شناخت تكنيك هر كار هنري مي توان آن را آسان تر فرا گرفت.


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما