اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود تعارض منافع در نظام سلامت


دانلود تعارض منافع در نظام سلامت

دانلود تعارض منافع در نظام سلامت

 

بخشی از متن:
 

اغلــب متخصصــان و افــرادی کــه دارای مهــارت خاصــی در زمینــه بهداشــت و درمــان می باشــند به طــور بالقــوه در معــرض تعــارض منافــع قــرار دارنــد از ایــن رو برخــی، مدیریــت تعارض منافع را مقــدم بــر حــذف آن می داننــد. تعارض منافع می توانــد باعــث ایجــاد خطا در تولیــد یــا ارزیابــی شــواهد موجــود و در نتیجــه گمراهــی سیاســت گذاران و تصمیم گیرنــدگان بهداشــت و درمــان شــود و لــزوم اعمــال نظــارت بیش تــر به ویــژه بــر ســرمایه گذاران و تصمیم گیرنــدگان کلیــدی در بخــش ســلامت را می رساند. وجــود چنیــن پدیــده ای در نظــام ســلامت، نشــان دهنده عــدم وجــود مقــررات و تدابیــر نظارتــی کافــی می باشــد.

تدویــن قوانیــن مناســب و مفصل بــرای کنتــرل فعالیــت های کارگزاران نظــام ســلامت، استفاده از ظرفیت های قانونی کشور، اصلاح و تکمیل قوانین موجود، شفاف سازی، تعریف و مشخص کردن مرزهای اصول رفتار حرفه ای، مشخص کردن تعارضات موجود در هر شغل و رشته مرتبط با سلامت و مجازات مرتبط با آن ، آموزش اصول و قوانین، موقعیت های تعارض منافع و مجازاتها های افراد خاطی در زمان تحصیل، استخدام و باز آموزی آنها، در نظــر گرفتــن تنبیه هــای مالــی یــا ممنوعیــت فعالیــت افــراد یــا ســازمان های خاطــی بــرای مدتــی طولانــی بــه منظــور جلوگیــری از بــروز تعارض منافع با در نظر گرفتن بافــت سیاســی، اقتصــادی، اجتماعــی و فرهنگــی جامعــه می تواند کمک کننده باشد.

این مقاله با مطالعه مقالات فارسی، انگلیس، مقالات منتشر شده در جراید و گزارشات خبری ، همچنین کلیپ های آموزشی در دسترس تهیه شده است.

 

تعریف تعارض منافع

تعارض منافع در نظام سلامت

اثرات تعارض منافع در نظام سلامت

بسترهای زمینه ساز تعارض منافع در سلامت

راه های مقابله با آسیب های تعارض منافع

مقابله با تعارض منافع و برخورد با آن در کشورهاي مختلف

تعارض منافع و برخورد با آن در ايران

  انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 34

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما