اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود مقاله مجامع عمومي گروه تربيت بدني


دانلود مقاله مجامع عمومي گروه تربيت بدني

مقاله مجامع عمومي گروه تربيت بدني

 

بخشي از متن مقاله:
 

مجامع عمومي گروه تربيت بدني

اولين مجمع گروه تربيت بدني كه در دي ماه سال 1383 برگزار شد تعداد 12 نفر از همكاران حضور داشتند درموارد ذيل هماهنگي لازم بعمل آمد .

تهيه نشريه ورزشي تحت عنوان پيك سلامت حامي مطالب علمي، فرهنگي و ورزشي بصورت ماهيانه در5 شماره.

1- تشكيل دوره هاي ضمن خدمت تربيت بدني ازجمله حركات اصلاحي ، آمادگي جسماني، مربيگري ، داوري درتمامي رشته هاي آموزشگاه هاي منطقه.

2- تهيه فرم نيازسنجي ورزشي مدرس منطقه وطي بخشنامه به تمامي مدارس منطقه فرستاده شد.

3- تشكيل كتابخانه ، نوارخانه ورزشي ازجمله CD ،ويدئوآموزشي، جزوات ورزشي وتربيت بدني اداره.

4- بازديد از مدارس ونظرات همكاران درمورد ساعت تربيت بدني.

5- معرفي همكاراني كه داراي كارت داوري، مربيگري، هستند ودرصورت لزوم معرفي به استان.

6- عدم اطلاع مديران و همكاران منطقه نسبت به ساعت تربيت بدني و معلمين ورزشي در جلسات مديران مطرح گردد.

7- ارزشيابي نوبت اول شامل بارفيكس اصلاح شده و تخته انعطاف پذيري ومهارتهاي ورزشي.

ارزشيابي نوبت دوم شامل دو 450 متر و دراز و نشست و مهارتهاي ورزشي.

8- مسابقات ورزشي در سطح منطقه در قسمت پسران و دختران در هر سه مقطع طوري برنامه ريزي شود كه از لحاظ آموزشي دانش آموزان دچار مشكل نشوند.

9- اجراي برنامه صداي معلم از طريق شماره تلفن هاي 33233311-0552 توسط برادر اسماعيل لطفي در روزهاي سه شنبه، چهارشنبه ساعات 12-10 .

10- بازديد همكاران تربيت بدني از مجتمع هاي ورزشي در سطح امتحان و آشنايي بيشتر معلمين ورزش با شيوه كار در ساعت ورزش.

دومين مجمع گروه تربيت بدني

دومين مجمع گروه تربيت بدني مقطع راهنمايي با شركت 10 نفر از همكاران در بهمن ماه 83 در دبستان آزادي، شهرستان نيشابور برگزار شد. كه با توجه به همانگي هاي قبلي از آقاي رحيميان دعوت شده بود ولي به علت مشغله كاري نتوانستند تشريف بياورند و به جاي ايشان آقاي حميد حسن پناه از استادان حركات اصلاحي و معاون تربيت بدني آموزش و پرورش نيشابور حضور يافتند. كه در این جلسه آقاي حميد حسن پناه در رابطه با ساعت تربيت بدني در مدارس و نحوه كار و تدريس ساعت ورزش سخناني ايراد نمودندو اهميت دادن به ساعت تربيت بدني در مدارس توسط مسئولين و دست اندر كاران آموزش و پرورش را مد نظر قرار دادند.

طريقه گرم كردن دانش آموزان در ساعت ورزش كه هنوز طبق سنت هاي غلط قبلي در مدارس توسط معلمين انجام مي گيرد را ممنوع دانسته و تحت عنوان نرمش هاي ممنوعه از حاضرين در جلسه خواستار توجه بيشتري داشتند.

به عنوان مثال چرخ هاي زانو هنگام كردن دركساني كه پاي پرانتزي و پاي ضربدري دارند بايد متفاوت باشد و چرخش زانوها را در این افراد منع نمودند.

همچنين در كساني كه كف پاي صاف دارند بايد با پوشيدن كفش ها مناسب، كف و پاشنه مناسب، كفش هايي با نوك مناسب با پنجه ها و نرمشهايي كه باعث جلوگيري از تشديد كف پاي صاف شود انجام دهند.

وهمچنين ناهنجاري هاي ديگر كه هر كدام در جاي خود صحبت فراوان دارد و به خاطر وقت كم جلسه توضيح بيشتري ندادند.

ايشان تأكيد فراوان به اصولي شدن و برنامه ريزي صحيح تربيت بدني در مدارس و نرمش هايي كه ناهنجاري هاي ستون فقرات را كاهش دهد استاندارد نمودن نيمكت و ميز دانش آموزان در مدارس كه باعث جلوگيري از ناهنجاري هاي سر به جلو، پشت گود، كمر گود، مي گردد. گرفتن تستهاي حركات اصلاحي در شروع سال تحصيلي و گرم كردن و نرمش دادن با توجه به ناهنجاري هاي موجود در مدارس.

سلامتي و شادابي را در مدارس يكي از جنبه هاي مقيد معلم ورزش بر شمردند صحبت ارتقاي معلمين ورزش تشكيل كلاس هاي ضمن خدمت از جمله بهداشت، تغذيه ورزشي، جدول ورزشي و... و مسابقات ورزشي منظم با حضور مربيان ورزش را مد نظر دارند.

در این جلسه آقاي جغراتيان مسئول محترم تربيت بدني منطقه زبرخان نيز تشريف داشتند. ضمن تشكر و خير مقدم از آقاي حميد حسن پناه با بيان سخناني فعاليت هاي تربيت بدني منطقه و مقام هاي استاني و كشوري منطقه را به اطلاع حاضرين در جلسه رساندند و نويد تشكيل حركات اصلاحي را توسط آموزش و پرورش منطقه زبرخان در اسفند ماه 83 را دادند.

و در پايان جلسه و پس از پذيرايي به رسم ياد بود هديه اي نفيس به استاد محترم آقاي حميد حسن پناه اهدا گرديد.

ضمناً در جلسه فوق با توجه به لطيفه اي كه گروه ادبيات نسبت به معلم تربيت بدني در سطح منطقه به عنوان دو هقته نامه سخن منتشر كرده بودنددر ماهنامه ورزشي گروه تربيت بدني تقاضاي معذرت خواهي كتبي از جانب گروه مربوطه شد. و چنانچه اداره آموزش و پرورش زبرخان اقدام لازم را مبذول نفرمايد از طريق كارشناس مسئول محترم گروه آموزشي تربيت بدني استان اقدام لازم را مبذول نفرماييد.

سومین مجمع گروه تربیت بدنی

1- جايگاه ورزش و تربيت بدني در مدارس

2- جايگاه ورزش در جامعه كنوني انسان ها

ورزش در آموزش و پرورش حكايت غريبي دارد و نقطه نظرات متفاوتي پيرامون ورزش آموزشگاه ها وجود دارد. عده اي كه معتقدند اساس كارها از جمله امور ورزشي در آموزش و پرورش قوام مي يابد. چرا كه مسابقات ورزشي دانش آموزان ايران در جهان حكايت گر همين موضوع است.بعضي مي گويند: ورزش در آموزش و پرورش به جايگاه اصلي خود نرسيده است.

گروهي هم اعتقاد دارند هرچه از ورزش داريم تماماً از همين نوجوانان و جوانان است كه از آموزش و پرورش هستند.

و بنا بر نوع فعاليت هاي خود مي گويند تلاش و كوشش صورت مي گيرد اما ورزش همراه با علم روز نه تنها در آموزشگاه ها بلكه در هيچ جاي جامعه مشاهده نمي شود و اكثر پيشرفت ها به صورت خود جوش و حرفه اي برمي خيزد.

از حق نگذريم ، قدمت ورزش در بزرگترين وزارت خانه كشور به هفتاد يا هشتاد سال قبل باز مي گردد. در سازماني كه ساختار و طرح نوين فرهنگ شكل گرفت و به مرور دوركن آموزش وپرورش جاي فرهنگ را به خود اختصاص داد.

به هر حال قصد دارم با پرداختن به نكاتي در ساعت تربيت بدني پاره اي از مشكلات معلمين تربيت بدني را بازگونمايم.

1- امكانات

مسئولان مدارس مي گويند: امكانات موجود نيازهاي ورزشي دانش آموزان را برآورده نمي سازد. آنها متفق القول مي گويد ساخت و ساز مدارس با زمان پيش نرفته و بسياري از ساختمان هاي قديمي به ناچار تبديل به آموزشگاه گرديده است. دست اندركاران تعليم و تربيت عنوان مي كنند مدارسي كه در اختيار، ويا تهيه گفته تحت اختيار دانش آموزان است،تنها براي درس خواندن كفايت دارد و در زنگ تفريح براي قدم زدن بچه ها و در ساعت ورزش فقط جهت 10-12 نفري توان ورزش . ودر حال رويكرد جامعه به سمت ورزش و عنايتي كه خانواده ها براي ورزش كردن خود و بيشتر فرزندانشان پيدا نمودند كمتر از دروس ديگر نيست.

مديراني مي گويند كه قبلاً اولياء به دنبال درس هاي تقويتي بودند ولي امروزه پدران و مادران دانش آموزان به سمت ورزش به شدت روبه افزايش است و براي نيل به این مقصود از هيچ كوششي فرو گذار نيستند.

2- چاره چيست؟

الف) ساخت و ساز مدارس جديد با فضاهاي ورزشي .

ب) در مدارسي كه حياط ورزشي ندارند در جوار مدرسه حياط خريداري گردد.

ج) از شمه داري ها و كمك هاي مردمي مساعدت گردد.

د) تجهيز مدارس كشور، به عنوان مثال در يكي از كشورهاي آفريقا در مدارس زمين چمن وجود دارد چرا كشور ما مدارس زمين آسفالت ندارند؟

3- ابتكار عمل

الف) برگزاري مسابقات ميان پدران و فرزنداني كه به صورت خانوادگي به رقابت بپردازند و به عبارتي انجمن اوليا و مربيان تربيت بدني در مدارس تأثير زيادي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دارد. نوآوري هاي جديد وبرگزاري مسابقات به مناسبت دهه فجر وجام رمضان ديگر تأثير ندارد چرا كه همه ارگان ها ونهادها همين مسابقات را دارند وبايد فكر نوآوري هاي جديدبود.

4- مديران ورزشي

مدير ان ورزشي كه خاك خورده ورزش هستند همواره يار وممدكار معلمان ورزش بشمار مي روند وكارآيي آنها نه تنها درورزش بلكه درهمه زمينه ها به اثبات رسيده است.

5- بودجه ناكافي

بودجه اي كه از سوي مسئولان ذيربط دراختيار مدارس قرار مي گيرند اجازه هرگونه فعاليت فوق برنامه وحتي وظيفه اي كه مدارس براي انجام مسابقات وتيم هاي ورزشي دارند از آنهاسلب مي كند. البته طي دوسال اخير شهرداري ها با اهداي وسايل ورزشي بدون دريافت پول بخشي از نيازهاي مدارس را تأمين نمودند كه نيازبه پي گيري دارد.

----------------------------
مشخصات فایل:
 

  انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 53

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما