اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود پاورپوينت مهارت هاي اجتماعي در افراد توانبخشي با نياز هاي خاص


دانلود پاورپوينت مهارت هاي اجتماعي در افراد توانبخشي با نياز هاي خاص

دانلود پاورپوينت مهارت هاي اجتماعي در افراد توانبخشي با نياز هاي خاص

 

عنوان پاورپوینت: مهارت هاي اجتماعي در افراد توانبخشي با نياز هاي خاص
 
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 20
 
 
قسمتی از فایل:
 
تعداد قابل توجهي از دانش آموزان بـه ويژه دانش آموزان کم توان ذهني به دليل محدوديت شناختي در (زمينه)حافظه و توجه هاي ادراك، متناسب بـا سن خـود عمل نمي کنند و در يادگيري مفاهيم پيچيده دچار مشکل مي شوند.
با توجه به ظرفيت محدود يـادگيري در زمينه هــاي انتزاعي، چنين کودکاني در برنامه هاي آموزشي که تاکيد بيشتر بـر محتواي نظري است،کمتر توفيق حاصل مي کنند و با کاهش انگيزه مواجه مي شوند، لذا طراحي و اجراي برنامه آموزشي کاربردي و متناسب با زندگي روزانه لازم به نظر مي رسد .


مهارت هاي اجتماعي يکي از برنامه هاي مفيدي است کـه بـه تمامي دانش آموزان در جهت کفايت شخصي و اجتماعي کمک مي نمايد و نظر به ماهيت عيني و ملموسي که دارد دانش آموزان آسيب ديده ذهني مي توانند بهره مندي بيشتري از چنين برنامه هاي آموزشي داشـته باشند.
کمبود مهارت هاي اجتماعي تأثير منفي بر کارکردتحصيلي دانش اموزان دارد (ري واليوت 2006)در روابط بين فردي و حوزه عاطفي_ رفتاري مشکل ايجاد مي کند.(مريل وگيمپل1998به نقل از راندي ميشل 2008)مشکلات يادگيري را تشديد مي کند،مانع پيشرفت کودک شده و سرانجام منجر به عواقب نامطلوب در دوران تحصيل مي گردد.


هنگامي که معلم بـه شيوه بازي يـا کارکردن دانش آموزان با هم توجه ميکند، به سرعت دانش آمـوزاني را که از جانب همسالان ناديده گرفته شده يـا آشکارا طرد شـده اند و يا تبديل بـه اسباب خنـده و مـزاح گشته اند را شناسايي ميکندهمچنين لازم است دلايل آشـکاري را کـه سبب اين موقعيت هستند، جستجو نمايد.

دانش آموزان مهارت هايي مثل احوال پرسي، تشکر کردن، ياد گرفتن و به کار بردن اسـم هـا، انتخاب موضوعات مناسب براي گفت وگو و دنبال کردن آن ، برقراري وحفظ تماس چشمي ( البته در اينجا بايد بـه تفـاوت هـاي فرهنگـي توجـه داشت)، به کارگيري حالت مناسب صورت، استفاده از طنين مناسب صدا، قرار گرفتن در جايگاه مناسب نسبت بــه ديگران، جلوگيري از رفتار نسنجيده و گوش سپردن فعال را در محيط هاي مختلف (خانه ،مدرسه و…)يادبگيرند.


کارت هايي با امتياز هاي مختلف در نظر گرفته مي شود ابتدا درباره رفتارهايي که قراراست تقويت شود راهنمايي مي شود سپس همزمان با انجام آن رفتار ژتوني به و داده مي شود براي تبديل ژتون ها به تقويت کننده هاي پشتوانه اي مي توان از کتاب داستان اسباب بازي و خوراکي و…. استفاده کرد.( استفاده از راهبردهاي تقويت ژتوني در آموزش كودكان آسيب ديده شنوايي در بالا بردن تعاملات مثبت بـا افراد همسال موثربوده است.)
 

 

  انتشار : ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 48

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما