اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود تحقیق بررسی انواع ولایت ها و مراتب آن ها


دانلود تحقیق بررسی انواع ولایت ها و مراتب آن ها

تحقیق بررسی انواع ولایت ها و مراتب آن ها

 

عنوان تحقیق:بررسی انواع ولایت ها و مراتب آن ها
 
 
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 18
 
 
بخشی از متن تحقیق بررسی انواع ولایت ها و مراتب آن ها:

ولایت یکی از ارکان اصلی نظام فکری شیعه و از آموزه‌های اساسی دین مبین اسلام است. در نظام جمهورى اسلامى ایران، ولایت و رهبرى فقیه جامع الشرایط، نشانه اصلى اسلامیت نظام اسـت. موضوع پژوهش حاضر که در چند شماره منتشر خواهد شد، بررسی شاخص‌های ولایت مداری در احزاب سیاسی جمهوری اسلامی می‌باشد.
با توجه به محوری بودن نقش ولایت در نظام جمهوری اسلامی ایران، در این پژوهش به مقوله ولایت و جایگاه ولایت و ولایت فقیه در نظام اسلامی بر اساس موازین شرع مقدس اسلام، با قرائت شیعی و با مبنای نظریه ولایت فقیه حضرت امام خمینی پرداخته می‌شود.

بر اساس نظر علمای شیعه همچون شهید مطهری، حکومت در درجه اول متعلق به خدا و سپس برگزیدگان منصوب به خدا، یعنی پیامبران و ائمه معصومین و در عصر غیبت، به عامه فقها و به منتخب آنان با عنوان "ولی فقیه" واگذار شده است. ولی فقیه برای افراد و احزاب و جریانات سیاسی شاخص‌هایی بیان می‌کند که التزام افراد و احزاب به آن شاخص ها، درجه ولایت مداری آن‌ها را مشخص می‌سازد. در این مقاله در چند بخش به شاخص‌های ولایت مداری با توجه به بیانات و فرمایشات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری پرداخته می‌شود و سپس طبقه بندی جریانات و گروه‌ها با رویکرد ولایت مدار صورت می‌گیرد...

 
 
 

  انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 33

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما