اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود مقاله ورزشی آیا مواد مغذی و مکمل های غذایی به طور بالقوه بهبود عملکرد شناختی تاثیر دارند؟


دانلود مقاله ورزشی آیا مواد مغذی و مکمل های غذایی به طور بالقوه بهبود عملکرد شناختی تاثیر دارند؟

دانلود مقاله ورزشی آیا مواد مغذی و مکمل های غذایی به طور بالقوه بهبود عملکرد شناختی تاثیر دارند؟

 

بخشي از متن مقاله:
 

چکیده: عوامل مؤثر بر عملکرد مغز و عملکرد شناختی می تواند برای عملکرد اتل تیک ورزشکاران ورزشی حیاتی باشد. این بررسی با هدف بحث در مورد اثرات بالقوه مفید ریزم مغذی ها، به عنوان یکی از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد فعال بیولوژیکی بر عملکردهای شناختی ورزشکاران الکترونیکی انجام شده است. مواد معدنی (ید، روی، آهن، منیزیم) و ویتامین ها (ویتامین های B، ویتامین های E، D، و C) از عوامل قابل توجهی هستند که عملکردهای شناختی را به طور مثبت تحت تأثیر قرار می دهند. پیشگیری از کمبود مواد ذکر شده و معاینات منظم می تواند از فرایندهای شناختی حمایت کند. اثرات مفید کافئین، کراتین، و پروبیوتیک ها تا کنون مستند شده است. بسیاری از محصولات گیاهی، عصاره های گیاهی، و یا مواد مغذی است که نشان داده شده است که بر فعالیت های پیش شناختی تاثیر می گذارد وجود دارد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. آب چغندر و nootropics نیز می تواند مواد مغذی ضروری برای عملکرد شناختی. به خاطر بینایی بازیکنان، استفاده از لوتین مفید خواهد بود که علاوه بر بهبود بینایی و محافظت در برابر بیماری های چشمی، می تواند بر عملکردهای شناختی نیز تأثیر بگذارد. در حمایت از توانایی های جسمی و ذهنی ورزشکاران الکترونیکی پایه یک رژیم غذایی به خوبی متعادل با هیدراتاسیون کافی است. فقدان شواهد کافی وجود دارد که رابطه بین اثرات غذایی و بهبود عملکرد در ورزش ها را بررسی کرده است. بنابراین، ne ed برای کارآزمایی های تصادفی کنترل شده شامل بازیکنان esports وجود دارد.

واژه های کلیدی: ورزش؛ عملکرد شناختی؛ شناخت؛ بازی ویدئویی؛ ورزشکاران ورزشی؛ عادات تغذیه ای

[1] . مقدمه

بروز به طور فزاینده ای مکرر بیماری های نورودژنراتیو و عدم یک روش موثر برای درمان آنها منجر به افزایش علاقه به مکمل های غذایی برای بهبود عملکردهای شناختی و جلوگیری از کاهش آنها [1]. یک میکرونوتکسری رینت می تواند منجر به کاهش توانایی های شناختی شود که با افزایش سن نیز رو به وخامت می گذارد. نه تنها سالمندان بلکه افراد جوان و میانسال به دلیل شیوه زندگی خواستار و رژیم های غذایی ناکافی در معرض کمبودهای ریزم مغذی قرار می گیرند [2]. بنابراین پیشنهاد می شود که ورزشکاران الکترونیکی نیز ممکن است در معرض خطر باشند.

به نظر کلی، ورزش اسپورتس (ورزش الکترونیکی) یک ورزش نسبتاً جدید و به سرعت در حال رشد است که شامل بازیکنانی است که در تورنمنت های بازی های ویدئویی رقابت می کنند. اگرچه پیدایش مسابقات الکترونیکی i بودn دهه ۱۹۷۰، اولین مسابقه حرفه ای در سال ۱۹۹۷ آغاز شد [3]. در حال حاضر این رشته در میان بازیکنان و بینندگان بیشتر و محبوب تر می شود [4]. تماشاگران جهانی مسابقات اسپورتس در سال ۲۰۱۹ ۴۴۳ میلیون بیننده داشت که ترجمه شد به ارزش بازار 68.2 میلیارد دلار آمریکا [5]. تخمین زده می شود که محبوبیت esports در سال های بعد رشد خواهد کرد [6]. اگرچه زنان در ورزش های ورزشی شرکت می کنند، اما مردان همچنان بر این زمینه مسلط هستند [7]. عمدتا به دلیل ماهیت رقابتی esports ، بUt

. تقسیم و ویژگی های بازی ها و سازمان Esports

همه esports بازی های ویدئویی هستند، اما همه بازی ها esports نیست. Esports اشاره به طبقه بندی از بازی های ویدئویی شکل در اطراف رقابت [9] شامل بازیکنان آماتور، نیمه حرفه ای، و حرفه ای، با بهره قابل توجهی، درآمد، و سود ارائه شده برای حمایت از بهترین بازیکنان [10].

بازی های ویدئویی (به خصوص بازی های ویدئویی اکشن) می تواند دامنه های شناختی بازیکنان esports را تحت تاثیر قرار [11]. بازی های ویدئویی رقابتی نیز نیاز به توانایی برای درگیر شدن در اقدامات فیزیکی (به عنوان مانند، کلیک کردن، تایپ کردن، و دکمه- mashing) در محیط مجازی؛ این اعمال "مکانیک" نامیده می شوند [12]. بسیاری از بازی های ویدئویی نیز حاوی عناصر تئاتری و داستانی هستند که بخشی از جاذبه هستند. تجربه بازی از esports شامل ترکیب منحصر به فرد o f موتور، شناختی، استراتژیک، و مهارت های میمتیک [13]. مدل صلاحیت بازی مربوط به بازیکنان حرفه ای esports به دلیل ویژگی های خاص است که منحصر به فرد به دامنه esports [6]. اما در حال حاضر هیچ مدرک علمی برای ایجاد مدلی در این رشته وجود ندارد. Esports را می توان به ژانرهای خاص تقسیم, که هر یک از آنها خواستار مهارت های استثنایی مورد استفاده در بازی های رقابتی [14] که شامل عرصه های میدان جنگ آنلاین چند نفره (MOBA), تیراندازان اول شخص (FPS), واقعی ti من بازی استراتژی [6,15], و شبیه سازی های ورزشی [6]. هر ژانر شامل ویژگی های مختلف بازی، مکانیک، سیاست های رقابت [6]، و توابع شناختی مربوطه [16]. نمونه هایی از بازی های محبوب esports عبارتند از لیگ افسانه ها، کنتر استریک e: حمله جهانی، و میدان های نبرد بازیکن ناشناخته (PUBG). مسابقات ورزشی رقابتی برای بسیاری از مردم، بیشتر بین بازیکنان حرفه ای برگزار می شود، و می تواند در مقابل مخاطبان زنده، از طریق پخش تلویزیونی، یا آنلاین [17] برگزار شود. در طول گیم پلی، گیم بازان باید مهارت های ادراکی–شناختی خود (مانند، پیش بینی، رفتار بصری، فراخوان الگو، و عمل) و مهارت های خاص دامنه (مانند حرکات موش و موش ) [۱۵] را به هم متصل کنند.

----------------------------
مشخصات فایل:
 

  انتشار : ۱۷ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 52

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما