اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

دانلود پاورپوینت Fuzzy SWOT Analysis


دانلود پاورپوینت Fuzzy SWOT Analysis

پاورپوینت Fuzzy SWOT Analysis

 

عنوان پاورپوینت: Fuzzy SWOT Analysis
 
دسته: اقتصاد
 
فرمت فایل: PPT (قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات: 42
 
--------------------------

قسمتی از متن پاورپوینت Fuzzy SWOT Analysis

 

فهرست مطالب

•معرفی
•مولفه ها
•تعاریف
•انواع استراتژی ها
•ضرورت فازی سازی
•الگوریتم فازی سازی
•فازی زدایی
•مطالعه موردی
•مزایا و معایب فازی سازی
 
•SWOT چیست؟

SWOT ابزاری کارآمد برای شناسایی شرایط محیطی و توانایی های درونی سازمان از طریق خلاصه سازی مولفه های درونی و برونی می باشد

 

مهم ترین کاربرد آن در مدیریت استراتژیک است

این تکنیک در تحقیقات آلبرت هوفری در بین سال های 1960 تا 1970 در دانشگاه استانفورد ابداع شد در زبان انگلیسی واژه ی مشابهی برای این اصطلاح وجود دارد، این کلمه SWAT است که مخفف Special Weapon and Technique به معنای سلاح و تکنیک خاص می باشد

 

اسوات تجزیه و تحلیلی است که به سازمان ها کمک می کند بتوانند منابع داخلی خود را در دوره های قوت و ضعف تجزیه و تحلیل کرده و آنها را در برابر محیط خارجی به عنوان فرصت ها و تهدید ها به کارگیرند

 

این تکنیک در واقع از طریق ارتقا قدرت تصمیم گیری فردی و موضوعی راه را برای مدیران هموار نموده و استفاده از آن در هر نوع سازمانی تنها با شناخت نقاط قوت و ضعف و فرصت و تهدید سازمان امکان پذیر است

• مولفه های تشکیل دهنده

حروف SWOT که آن را به صورت TOWS نیز می نویسند ابتدای کلمات قوت (S) و ضعف (W) ، فرصت (O) و تهدید (S) می باشد

Strengths قوت

 

قوت های سازمان همان منابع و توانایی هایی است که سازمان در اختیار دارد و می تواند از آنها به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی استفاده کند. موارد زیر می توانند از قوت های شرکت به حساب آیند:

 

اختراعات ثبت شده شرکت، نام تجاری و برند شناخته شده، شهرت در بین مشتریان، مزیت در قیمت تمام شده، دسترسی اختصاصی به منابع طبیعی، دسترسی به شبکه های توزیع مناسب، نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده

Weaknesses ضعف

 

نبودن بعضی از توانایی های کلیدی در سازمان می تواند به عنوان یک ضعف در سازمان تلقی شود. موارد زیر می توانند از ضعف های شرکت ها باشند :

 

عدم پشتیبانی و حفاظت از اختراعات، نام تجاری و برند ضعیف، ناشناخته بودن در بین مشتریان، ساختار پر هزینه در شرکت، عدم دسترسی به منابع، عدم دسترسی به شبکه های توزیع، نیروی انسانی ناکارآمد

Opportunities فرصت

 

شناسایی و بررسی دقیق محیط خارجی می تواند فرصت های جدیدی را برای مدیران شرکت نمایان سازد و همین فرصت ها می توانند آغازگر مسیر جدیدی برای توسعه و رشد باشند، فرصت ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

 

نیاز برطرف نشده مشتری، ظهور تکنولوژی های جدید، کم شدن محدودیت های قانونی، حذف موانع تجارت جهانی

 
 
 

  انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 52

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "تیک پروژه" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما